نوسازی بافت‌های فرسوده نیازمند هماهنگی دستگاه‌های دولتی

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: نوسازی بافت‌‌های فرسوده نیازمند هماهنگی دستگاه‌های دولتی با مدیریت شهری است.

نوسازی بافت‌های فرسوده نیازمند هماهنگی دستگاه‌های دولتیبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان مجتبی شاکر‌ی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشارکت جدی دستگاه‌های دولتی در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده اظهار کرد: متأسفانه تاکنون هماهنگی لازم بین دستگاه‌های دخیل در نوسازی بافت فرسوده شکل نگرفته است.

وی با اشاره به بسته‌های تشویقی سازمان نوسازی شهرداری تهران برای سرعت بخشیدن به نوسازی بافت فرسوده بیان کرد:  هرچند بسته‌های تشویقی شهرداری تهران اقدام قابل قبولی است اما تا زمانی که دستگاه‌های دولتی به‌طور جدی به نوسازی بافت‌های فرسوده روی نیاورده‌اند، شاهد پیشرفت و نوسازی بافت‌های فرسوده نخواهیم بود.

شاکری تصریح کرد: شورا وظیفه نظارت بر اجرای قانون را بر عهده دارد و تاکنون هماهنگی لازم بین دستگاه‌های اجرایی وزارتخانه‌های مربوط چون سازمان آب و برق و گاز با مدیریت شهری شکل نگرفته است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: باید کمیته مشترکی با مسئولیت شهرداری تهران در راستای حل معضل بافت‌های فرسوده تشکیل شود که به‌طور مشخص و جدی‌تر در احیای و نوسازی بافت‌های فرسوده فعالیت کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه بسیاری از خانوده‌ در بافت‌های فرسوده، توان بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده خود را ندارند گفت: به دلیل خطر پذیر بودن بافت‌های فرسوده نیاز تغییر بافت هستیم که این امر سرمایه‌گذاری از سوی دستگاه‌های پولی و مالی می‌طلبد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار