قزوین؛

امامزادگان سرمایه های معنوی قزوین هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت :امامزادگان و بقاع متبرکه جزو سرمایه های معنوی استان محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امروز در جلسه معارفه رییس جدید ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان قزوین گفت: هر بنایی که قرار است در شهرهای زیارتی و حرم های مطهر طراحی و ساخته شود، ابتدا باید در باب سند آن بنا اندیشه و تحقیق شود.

وی افزود: زمانی گفته شد، قزوین چهارمین حرم اهل بیت است، اما این موضوع را زمانی می‌توان گفت که تمام امامزادگان سراسر کشور به صورت دقیق مطالعه و اسنادشان موجود و مربوط به آن بررسی شود و در صورت اثبات، این مطلب بیان شود.

حجت الاسلام عابدینی عنوان کرد: وقتی در باب عتبات عالیات قراراست قدم‌ هایی برداشته شود، باید علاوه بر کارهای عمرانی در این حوزه و ساخت بنا، گنبد و گلدسته، به موضوعات دیگری هم توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: هر نوع فعالیت‌های عمرانی و ساخت بنا در عتبات و عالیات باید پس از تحقیق و پژوهش‌های کامل صورت گیرد و این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

امام جمعه قزوین گفت:  همان قدری که پرداختن به ساختمان و بنا اهمیت و ثواب دارد، نظافت، بهداشت و طهارت شهرهای زیارتی از اهمیت و ضرورت بالایی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر استفاده از امکانات روز برای تطهیر شهرهای زیارتی یادآور شد: باید فضای شهرهای زیارتی به گونه‌ای باشد تا هر مسلمان و غیر مسلمان که وارد آن ها می شود در آن پاکیزگی، نظافت و بهداشت را مشاهده کند.

در این مراسم مسعود شوشتری جانشین ستاد بازسازی عتبات و عالیات کشور، مرتضی روزبه استاندار، نمایندگان مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان قزوین حضور داشتند.

در پایان این مراسم سهراب علی احمدی به عنوان رییس جدید ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان قزوین منصوب شد.

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.