نکو به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

ورود مجلس به برداشت بانک مرکزی از حساب"صندوق توسعه ملی"

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از ورود مجلس به موضوع برداشت بانک مرکزی از حساب صندوق توسعه ملی خبر داد.

ابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به برداشت 12 هزار میلیارد دلاری بانک مرکزی از صندوق توسعه ملی گفـت: رقم برداشت، رقم قابل توجهی است و نباید از کنار این موضوع بی‌تفاوت عبور کرد.

وی با بیان اینکه دفاع از بخش خصوصی وظیفه صندوق توسعه ملی است، افزود: صندوق باید موضع‌گیری صحیحی پیرامون اقدامات بانک مرکزی داشته باشد و این بانک مرجع را بیشتر متوجه وظایف خود کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  با بیان اینکه مجلس به موضوع برداشت 12 میلیارد دلاری بانک مرکزی از صندوق ورود خواهد کرد، متذکر شد: بدون شک مجلس نسبت به اظهارات رئیس صندوق توسعه ملی مبنی بر برداشت 12 میلیارد دلاری بانک مرکزی، واکنش نشان خواهد داد که این واکنش، واکنش جدی خواهد بود. 

نکو تاکید کرد: اگر بانک مرکزی خارج از قواعد و مقررات صندوق توسعه ملی دست به برداشت از آن زده باشد، قطعا مرتکب تخلف شده  و می‌توان علیه این موضوع اقامه دعوی کرد.

این نماینده مجلس همچنین بیان داشت: ضروری است رئیس صندوق توسعه ملی، اسناد و مدارک لازم مبنی بر برداشت بانک مرکزی را برای ارائه به برخی دستگاه‌ها اعم از کمیسیون اقتصادی مجلس آماده کند.

نکو در ادامه با اشاره به اهداف تشکیل صندوق توسعه ملی اظهار داشت: صندوق توسعه ملی با دیدگاه و چارچوب‌های خاصی تشکیل شده که اگر این چارچوب‌ها بهم بریزند، شاکله صندوق از هم فرو می‌پاشد. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: معتقدم بانک مرکزی باید پاسخگوی برخی امور بوده و در شرایطی که بخش خصوصی حال و روز خوبی ندارد، بیش از پیش از این بخش حمایت کند.

لازم به ذکر است؛ رئیس صندوق توسعه ملی چند روزگذشته در اظهاراتی از برداشت 12 میلیارد دلاری بانک مرکزی از صندوق خبر داد.

انتهای پیام/


برچسب ها: مجلس ، صندوق ، نکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار