رییس سازمان غذا و دارو از اولویت‌ها و برنامه‌ریزی سازمان غذا و دارو در جهت مبارزه با قاچاق خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رسول دیناروند گفت: قاچاق در حوزه محصولات غذایی و دارویی به شدت در حال افزایش است و کالاهای بخش سلامت بخش زیادی از اقتصاد دنیا را به خود اختصاص می‌دهند و سود کلان در این حوزه افزایش قاچاق این محصولات را رقم زده است.

دیناروند گفت: بر اساس محاسبه‌ای که کرده‌ایم از بازار 10 میلیارد دلاری کالاهای سلامت کشور 55 درصد آن تولید داخل و مابقی آن وارداتی است که حال این واردات یا از مجاری قانونی است و یا قاچاق است و بیشترین قاچاق در این زمینه مربوط به قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی و کمترین آن مربوط به دارو است.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌هد بخشی از این قاچاق از محل بازارچه‌های مرزی، بخشی هم متاسفانه از مسیر رسمی گمرک و بخش دیگر از مسیرهای غیرقانونی وارد کشور می‌شود.

دیناروند با بیان اینکه مقابله سازمان غذا و دارو باید با عرضه این محصولات در جامعه تشدید شود، گفت: وظیفه ما تنها کنترل گلوگاه‌ها و مبادی ورودی کشور نیست و باید در سطح عرضه نیز وارد شده و از عرضه اینگونه کالاهای قاچاق جلوگیری کنیم.

این مسئول گفت: ورود این محصولات قاچاق به کشور یک بحث است، اما بحث مهم این است که این محصولات در کشور در یک شبکه مانند شبکه رسمی کشور توزیع می‌شوند و این مسئله قطعا تهدید کننده سلامت جامعه است، زیرا سلامت این محصولات به هیچ عنوان مورد تایید ما نیست.


انتهای پیام/س
برچسب ها: کرمانشاه ، قاچاق ، دارو ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.