مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، از برگزاری نخستین جشنواره آموزشی، فرهنگی، تفریحی با عنوان "عهد سپید" در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی نادعلی در جمع خبرنگاران گفت: این جشنوارهویژه مزدوجین سال 93 به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(علیه السلام) و فاطمه(سلام الله علیها) از 18 تا 24 شهریور ماه برگزار می شود.

وی افزود:تحکیم مبانی خانواده ایرانی اسلامی و ارتقای سطح آگاهی مزدوجین شهرستان،ترغیب زوج های جوان به تشکیل زندگی بر اساس آموزه های دینی، تشویق ازدواج آسان، آگاهانه و پایدار، تحکیم بنیان خانواده های جوان، کاهش ازدواج ناموفق و طلاق زودرس و تغییر سبک زندگی به سمت زندگی اسلامی ایرانی برای دستیابی به آرامش و کمال از جمله اهداف برگزاری جشنواره"عهد سپید" است.

به گفته وی،تشویق خانواده ها به کاهش سن ازدواج فرزندان و بیان اثرات و تبعات تاخیر ازدواج، توانمندسازی خانواده های جوان از طریق ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای، جلب مشارکت سازمان ها و ارگان ها در کمک به تشویق ازدواج پایدار، دانش افزایی جوانان و زوج های جوان برای افزایش تفاهم متقابل و پیشگیری از بروز مشکلات و ناسازگاری ها در ازدواج از دیگر اهداف این جشنواره است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان،افزود: معرفی اصول روان شناختی زن و مرد و تفاوت های ذاتی،شناسایی اصول مهارت های ارتباطی میان زوجین و هنر گفتگو، شناخت اصول رابطه زناشویی موفق، مزاج شناسی ازدواج و راه کارهای مدیریت اختلاف و حل تعارض از جمله موضوعات مطرح شده در این جشنواره است.

نادعلی، برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور اساتید برجسته کشوری، مسابقه، تور یکروزه تفریحی آموزشی به حرم حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(علیه السلام) در مشهد اردهال و برپایی نمایشگاه اختصاصی محصولات فرهنگی، کتاب و لوح فشرده را از ویژه برنامه های این جشنواره برشمرد.

وی یادآورشد آیین اختتامیه نخستین جشنوارهسالانه آموزشی، فرهنگی، تفریحی "عهد سپید" مصادف با سالروز ازدواج حضرت علی(علیه السلام) و حضرت فاطمه(سلام علیها) در روز 24 شهریور ماه اجرا می شود.

به گفته وی،برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی، آموزشی و تفریحی از سیاست ها و مهمترین اقدامات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.