قائم مقام معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه دادگستری خراسان رضوی را در عرصه پیشگیری پیشگام و الگو دانست.

به گزارش   گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیری اصفهانی در دیدار با رئیس کل دادگستری خراسان رضوی؛ افزود: اقدامات خوب دادگستری استان در حوزه های مختلف پیشگیری از وقوع می تواند الگوی علمی و عملی برای سایر استانها در اقدامات و برنامه های آتی باشد.

وی با اشاره به وحدت و همدلی و ارتباط مطلوب و نظام مند درون و برون سازمانی در مجموعه قضایی استان گفت: شاهد موفقیت های خوب دادگستری استان به ویژه در عرصه پیشگیری بوده ایم که حمایت های مدیریت قضایی استان از مجموعه پیشگیری نقش بسزایی در کسب این موفقیت ها داشته است.

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: کنترل وقوع جرایم و پس از آن کاهش وقوع جرایم از جمله اهداف این معاونت بوده و ان شاء الله با اجرای برنامه های مختلف پژوهش محور و کاربردی به سمت توقف وقوع جرایم در جامعه پیش برویم.

نقش پررنگ خانواده ها در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی هم دراین دیدارگفت: نقش خانواده ها در پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی بسیار مهم و تاثیر گذار است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی مظفری افزود: جایگاه خانواده در ایران و اسلام بسیار پررنگ و با اهمیت و از زمانهای گذشته نهاد خانواده به عنوان یک نهاد مقدس در ایران و اسلام شناخته شده است.

وی تصریح کرد: نهاد خانواده از گذشته و تا امروز در تنظیم مناسبات اجتماعی همواره نقش تعیین کننده ای داشته است و باید از این ظرفیت برای کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه درزمینه پیشگیری از اختلافات خانوادگی و بروز پدیده مضموم طلاق بهره گرفت.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اینکه موفقیت های در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم در استان داشتیم، ادامه داد: این موفقیت ها مدیون زحمات و همدلی مسئولان با محوریت معاونت پیشگیری از جرم دادگستری استان بوده است.

دکتر مظفری گفت: باید از ظرفیت های مردمی در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی بهره ببریم و حضور مردم در صحنه های مختلف اجتماعی تضمین کننده اجرای طرحها و برنامه هاست و در زمینه جلوگیری و پیشگیری از وقوع طلاق نیز باید از بزرگان و ریش سفیدان در قالب نهاد خانواده و همچنین سازمانهای مردم نهاد حداکثر بهره را برد.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در عرصه پیشگیری از جرم صورت گرفته است، افزود: باید از شیوه های کاربردی به دنبال ترویج فرهنگ پیشگیری و ارتقاء آگاهیهای عمومی در جامعه باشیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.