انتقاد وزیر کشور لبنان از اوضاع بحرانی پیش آمده در بیروت

"نهاد مشنوق" با اشاره به اینکه کشوری عربی در پس آشوب‌های لبنان قرار دارد، تاکید کرد قصد سرکوبگری نداریم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "الحدث"؛ "نهاد مشنوق" -وزیر کشور لبنان- در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: "آنچه در لبنان جریان دارد، تظاهرات نیست، بلکه تعدی به کرامت مردم است."

"نهاد مشنوق" افزود: "نیروهای نظامی ما تاکنون خویشتن‌داری کرده‌اند؛ البته نمی توان گفت این نیروهای نظامی تا ابد به خویشتن‌داری خود ادامه خواهند داد. تنها طی شش روز، 146 نفر از نیروهای امنیتی ما زخمی شدند. هرگونه اقدام به اشغال و یا تعدی به مؤسسات دولتی و عمومی را با زور پاسخ خواهیم داد."

"مشنوق" در ادامه گفت: "سیاست لبنان بر استقرار تانک ها مقابل وزارتخانه‌ها تکیه ندارد و با تظاهرات مسالمت آمیز مخالفتی نداریم، ولی گاهی میزان خشونت آنقدر شدید است که نظامیان تحمل آن را ندارند."

"وزیر کشور لبنان اضافه کرد: "ما مانند سایر کشورهای عربی، قصد سرکوب و شکنجه نداریم؛ به زیاده روی در استفاده از زور در روز 22 "اوت" اعتراف می کنم؛ هرچند این اقدام توجیهات خاص خود را داشته است؛ ما در این روز فقط تیر هوایی شلیک کردیم و هیچکس در آن روز با گلوله زخمی نشد."

"منشوق" تصریح کرد: "تصمیم گرفتیم افسران مقصر را به کمیته انضباطی تحویل دهیم. پنج نفر از نظامیان تنبیه خواهند شد."

وزیر کشور لبنان در پایان گفت: "استفاده برخی از تظاهرکنندگان از مواد مخدر ثابت شده است؛ در خصوص اتفاقات دیروز وزارت محیط زیست، به طور جدی تحقیق خواهیم کرد. باید هرچه سریعتر رئیس جمهور انتخاب شود و انتخابات پارلمانی صورت گیرد. تظاهرکنندگان باید برای انتخاب رئیس جمهور تظاهرات کنند؛ کشوری عربی در پس آشوب های لبنان قرار دارد."



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار