کرمان؛

رفع اشکالات حوزه درمان در دستور وزارت رفاه و تعاون/ استقامت مردم بم ستودنی است

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: رفع اشکالات حوزه درمان و نابرابری‌های دسترسی به امکانات در سطح کشور از مهمترین مسائلی است که از سوی وزارتخانه در حال پیگیری است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ وبنا به اعلام روابط عمومی بهزیستی کرمان، میدری گفت: از صبر و استقامت مردم بم که علیرغم فرو پاشی ساختار اجتماعی تلاش کردند تا دوباره بم بازسازی شود تقدیر کرد و گفت: مسأله بم یک مسأله ملی است و دولت باید به آن توجه خاص داشته باشد .

وی با بیان اینکه تجربه دلخراس زلزله بم تجربه ای نو بود اظهار داشت : دولت باید با درایت و نگاه تخصصی بیشتر مشکلاتی که هنوز در شهر باقی مانده است را حل نماید.

وی تصمیم گیری برای واگذاری کلینیک های توانبخشی به بخش غیر دولتی را از جمله مسائلی دانست که دولت عواقب آن در مناطقی چون جنوب استان کرمان را بدرستی درک نکرده بود و افزود : باید برای این مناطق که مردم را بامشکلات جدّی مواجه کرده است راه حلی اندیشیده شود .

در این جلسه فرماندار بم نیز با اشاره به اینکه زلزله بم ظرف چند ثانیه باعث شد تا تغییرات اجتماعی و بسیار سنگینی ایجاد شود و بم تبدیل به شهری پر از مشکل شود، اظهار کرد : با همت و تلاش دولت و مردم مشکلات بافت شهری و جمعیتی حل شده اما متاسفانه مشکلات اجتماعی بطور کلی حل نشده است .

فرماندار بم با اشاره به مشکلات اقتصادی شهر به مهمترین مشکلات مردم شهرستان بم مانند درمان اشاره کرد وگفت : بسیاری از افرادی که در زلزله بم آسیب های جسمی دیده اند امروز برای تکمیل درمان خود به هزینه های زیادی دارند که باید دولت برای آنها راه حلی بیندیشید.

وی با استفاده بهاینکه بازسازی روحی و روانی مردم به فراموشی سپرده شده ،خاطرنشان کرد : بدلیل آسیب های جسمی که بسیاری از افراد در زلزله دیده اند موجب شده تا امروز این افراد قادر به انجام کارهای سخت و اشتغال پایدار نباشد که باید با ارائه طرحهای حمایتی و راهکار دراین خصوص نیز چاره ای اندیشید.

فرماندار شهرستان بم اجرای طرح سلامت در سطح کشور را قابل تقدیر دانست و اظهار امیدواری کرد : اجرای طرح سلامت در بعد اجتماعی شهرستان بم فعال تر شود.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۷:۲۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
همراهی بیمه های دولتی راه‌گشاست اتلاف وقت نکنیم