سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان از افزایش تلفات کل و بز بر اثر بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم زنجان به 12 رأس خبر داد.

افزایش تلفات کل و بز بر اثر بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛جعفری گفت : با توجه به مشاهده تلفات پنج راس کل و بز وحشی در منطقه خرمنه سر شهرستان طارم بر اثر بیماری طاعون نوشخوارکنندگان کوچک در تاریخ 9/6/94، از بامداد دیروز محیط بانان و کارشناسان استان به پایش منطقه پرداخته و متأسفانه امروز لاشه 7 رأس کل و بز دیگر کشف شد.

وی افزود: هم اکنون 10 اکیپ از همکاران محیط بان و کارشناس به منظور پایش دقیق تمامی منطقه مذکور در منطقه حضور دارند و از فردا صبح 5 اکیپ دیگر نیز به آنها اضافه خواهد شد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: از دامداران منطقه تقاضا داریم نسبت به واکسیناسیون دامهای خود در اولین فرصت اقدام نموده و با مأمورین دامپزشکی همکاری لازم را داشته و از ورود دامهای خود به منطقه خودداری نمایند.

جعفری ادامه داد: در تلاش هستیم تا شعاع 10 کیلومتری منطقه دامهای اهلی را دور نموده و از ورود دامهای جدید جلوگیری کنیم.

وی در پایان از نیروهای محلی و دامداران منطقه خواست با مأموران و کارناسان محیط زیست ، دامپزشکی و منابع طبیعی استان همکاری لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک بیماری مراتب را به مأمورین منطقه یا نزدیکترین واحد محیط زیست اطلاع دهند و یا با شماره تلفن های 09392888657 و 09177758191 تماس حاصل نموده و ما را در این زمینه یاری نمایند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: افزایش ، تلفات ، شکار ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.