حضور مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل در مراسم روز ملی پارالمپیک 94

رئیس کمیته ملی پارالمپیک از حضور مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور ورزش برای توسعه و صلح، در مراسم روز ملی پارالمپیک امسال خبر داد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک از حضور «ویلفرد لمکه»، مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور ورزش برای توسعه و صلح، در مراسم روز ملی پارالمپیک امسال خبر داد.

وی گفت: مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد ابراز تمایل خود را برای شرکت در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی معلولین جهان ابراز داشته و عنوان کرده است که می‌خواهد با حضور در کنار ورزشکاران، پوشیدن لباس ورزشی و انجام نمادین یکی از رشته ها، همراهی خود را با شرکت کنندگان در این مراسم بزرگ ابراز کند.

خسروی‌وفا افزود: وی سال گذشته برای این مراسم پیامی صادر کرد، اما برای مراسم سال 94، به ایران سفر می‌کند و در کنار ورزشکاران حضور خواهد داشت. البته وی تیر ماه سال 92 در سفری که به ایران داشت از کمیته ملی پارالمپیک بازدید کرد و در جریان فعالیت های این کمیته در خصوص ورزش معلولین قرار گرفت.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک در خصوص حضور لمکه خاطر نشان کرد: وی در جریان بازدیدی که از کمیته ملی پارالمپیک داشت، از فعالیت ایران در این زمینه ابراز خوشحالی کرده بود واظهار داشته بود که خوشحال است در این کشور افراد دارای معلولیت زیادی در خانه ها نیستند و از طریق ورزش به جامعه آمده اند.

مراسم روز ملی پارالمپیک امسال، به نسبت ادوار گذشته از اهمیت خاصی برخوردار است، چرا که برای اولین سال و با دستور ریاست محترم جمهور، روز ملی پارالمپیک به عنوان یک رویداد ملی، در تقویم رسمی به ثبت رسیده و از این پس، 24 مهر ماه به عنوان روز ملی پارالمپیک شناخته می‌شود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار