ابوالفضل جليلي از حضور تازه‌ترين فيلم‌اش در جشنواره سي‌ام فجر خبر داد و گفت: "داروگ" نسبت به همه فيلم‌هاي من متفاوت‌تر است اما تكنيكش همان چيزي است كه قبلا در كارهاي ديگر من ديده مي شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ابوالفضل جليلي كارگردان سينما گفت: از آنجايي كه فيلم‌هاي من هيچ وقت اكران نمي‌شوند هيچ وقت به دنبال حضور درجشنواره فيلم فجر نبودم.
وي ادامه داد: اما اين بار قضيه فرق مي‌كند، چون تعدادي از جوانان علاقمند به سينما در فيلمم كار كرده‌اند خيلي دلم مي‌خواهد فيلمم براي يك بار هم كه شده نمايش داده شود، بازيگران اين فيلم به خصوص دو بازيگر اصلي براي به نمايش درآمدن اين فيلم نذر هم كرده‌اند.
كارگردان فيلم "حافظ" در خصوص برگزاري جشنواره فيلم فجر در دوره‌هاي مختلف عنوان كرد: فكر مي‌كنم جشنواره در دوره‌هاي اخير تنزل پيدا كرده است. گردانندگان جشنواره در دهه 70 بسيار خوب آن را برگزار مي‌كردند اما گردانندگان دوره‌هاي اخير جشنواره را آنطور كه شايسته بود، اجرا نكردند. يادم مي‌آيد در دهه 70 همه براي برگزاري جشنواره فيلم فجر عشق و علاقه داشتند. البته مي‌دانم كه آقاي خزاعي دبير جشنواره سي‌ام يكي از مومن‌ترين و كاردان‌ترين مديران اين دوره است.
جليلي در خصوص جلسات پرسش و پاسخ بعد از نمايش فيلم‌ها توضيح داد: ما در جشنواره‌هاي خارجي كه شركت مي‌كنيم جلسات نقد بعد از نمايش فيلم وجود ندارد و آن چيزي كه اتفاق مي‌افتد جلسه پرسش و پاسخ است. يعني كارگردان و عوامل فيلم در اين جلسات حاضر مي‌شوند و مردم هر سوالي در مورد فيلم دارند از آنها مي‌پرسند. دليل اين كار هم آشنايي با فرهنگ و آداب و رسوم آن كشور و سوالاتي است كه براي مخاطب در حين ديدن فيلم پيش مي‌آيد.
وي همچنين افزود: اما در كشور ما همه چيز برعكس است. همه چيز حالت پرخاشگري پيدا كرده و منتقدان و فيلمسازان خشونت دارند و انگار در اين جلسات حضور پيدا مي‌كنند كه درگير شوند. در همه جاي دنيا اگر هم نقدي به فيلم وارد باشد مخاطب سوالش را مي‌پرسد و كارگردان با آرامش تلاش مي‌كند به او جواب بدهد و او را متقاعد كند. من در جلسات نقد و بررسي جشنواره فيلم فجر ديده‌ام كارگردانان جوان نمي‌توانند انتقاد را تحمل كنند و اگر از فيلمشان تعريف نشود و يا جايزه نگيرند واقعا بهشان برمي‌خورد. به نظرم اين هنرمند به آن درجه از بلوغ هنري نرسيده‌اند و نمي‌توانند تحمل نقد را داشته باشند.
وي با اشاره به جوايز جشنواره و اهميت اين جوايز اظهار داشت: در كشور ما جايزه جشنواره فيلم فجر اهميت دارد. آن روزها كه جشنواره اهميت داشت و كاملا تخصصي برگزار مي‌شد جوايز نقدي در كار نبود و به برگزيدگان فقط سيمرغ مي‌دانند اما حالا كه جشنواره نسبت به روزهاي اوليه تنزل پيدا كرده است جوايز نقدي مي‌دهند و براي خيلي از فيلمسازان جوان بار مالي ماجرا اهميت دارد.
اين كارگردان در خصوص فيلمش توضيح داد: فيلم از "توقف كوتاه" به "داروگ" تغيير نام داده است و متفاوت از كارهاي قبلي من است اما تكنيكش همان چيزي است كه قبلا در كارهاي ديگر من ديده مي شد. كارگرداني و فيلمبرداري كار با خودم است. داستان فيلم در مورد زندگي يك دانشجو است كه براي امرار معاش تلاش مي‌كند.
جليلي در خصوص به تعويق افتادن تمام شدن كار گفت: اگر پول داشتم شش ماه پيش فيلم آماده بود. پنج ميليون پول نياز داشتيم كه فيلم آماده بشود و تلاش كرديم كه اين پول را به دست بياوريم كه حالا امكانش فراهم شده و اميدواريم به زودي كار تمام شود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.