مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس گفت: با راه اندازی اسکله ۱۲ میلیون تنی ، ظرفیت انتقال و تخلیه و بارگیری موادمعدنی در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از ۶ میلیون به ۱۲ میلیون تن افزایش یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ هندیان افزود: این اسکله بعد از عملیات لایروبی تا عمق ۲۵ متر قادر به پهلودهی کشتی های ۴۰۰ هزارتن به بالا و همزمان دو کشتی با ظرفیت هرکدام ۱۱۰ هزار تن است.

وی گفت: برای ساخت این اسکله ۵۶۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شامل دایک سنگی (۴۰ هکتار استحصال زمین) خرید لوله، بخش سیویل ، نصب تجهیزات و لایروبی صورت گرفت که از محل درآمدهای منطقه تامین اعتبار شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس افزود: این اسکله در عمق ۱۴/۵ متری، مساحت عرشه ۱۱ هزار مترمربع، بر روی ۱۶۶ شمع ۴۲ متری به قطر ۵۶ اینج در کف دریا کوبیده شده ، نصب شده است.

هندیان گفت: طول این اسکله ۳۴۳ متر و عرض آن ۳۸/۲ متر است و ۶۴۰متر ریل برای جابجایی تجهیزات تخلیه و بارگیری اسکله، نصب شده است.

وی افزود: میزان اشتغال ایجاد شده در این اسکله ۳ هزار نفر است.

هندیان: تمام مراحل طراحی ساخت و نصب تجهیزات و نظارت به وسیله شرکت های ایرانی انجام شده و ۱۰۰ درصد بومی سازی شده است .

وی گفت: در ساخت این اسکله نسبت به برآورد شرکت های خارجی بیش از ۱۰۰میلیون دلار  و با حذف حوضچه چرخش جدید و استفاده از حوضچه قدیم حدود ۱۵۰ میلیارد تومان صرفه جویی شده است .

با افتتاح این اسکله، طول اسکله های اختصاصی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس به ۶۵۵ متر رسیده است.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.