اکبر عالمی مجری مراسم جشن مستند خانه سینما می‌شود

در مراسم جشن مستند جشن خانه سینما از دو نفر فعال در عرصه مستند‌سازی و تهیه‌کنندگی تقدیر می‌شود.

مجید خالقی سروش دبیر هماهنگی بخش مستند هفدهمین جشن‌خانه سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص جزئیات این بخش گفت: تعداد 108 فیلم مستند در این بخش شرکت کردند و در نهایت 35 فیلم را انتخاب کردیم که در سه بخش کوتاه، بلند و نیمه بلند با هم به رقابت می‌پردازند که از هر بخش با توجه به برخی معیارهای 3 تا 5 فیلم کاندید می‌شود و از این کاندیداها 3 تندیس به تهیه‌کننده، 3 تندیس به کارگردان و در کل فیلم‌ها یک تندیس به پژوهش داده می‌شود،‌ چهار فیلم نیز در بخش‌های صداگذاری و صدابرداری، تدوین تصویربرداری و موسیقی دیپلم افتخار خواهند گرفت.

وی افزود: کیفیت فیلم‌های شرکت‌کننده بالا و انتخاب آنها مشکل و چالش برانگیز بود و فیلم‌ها به خوبی و دقت بالایی دیده شدند.

وی ادامه داد: 17 نفر داور از دو انجمن مستندسازان و خانه سینما انتخاب شدند و فیلم‌ها را داوری کردند، که از بین داوران حسن زاهدی‌، علی لقمانی و مهدی حجت‌ از طرف خانه سینما،  و ما‌بقی از طرف انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند و انجمن مستندسازان انتخاب و معرفی شدند.

خالقی‌سروش عنوان کرد: در بین داوران بخش مستند دو داور خانم به نام‌های مهناز مظاهری که از طرف انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند انتخاب شده بود و مهوش شیخ‌الاسلامی که برگزیده انجمن مستند سازان بود حضور داشتند.

 وی افزود: همه داوران بخش مستند جشن خانه سینما در کار خود سرشناس و حرفه‌ای بودند که به عنوان نمونه می‌توان به دکتر مهدی حجت (دارای سوابق کاری و متخصص در آثار تلویزیونی)، دکتر محمد جواد زهیری (تهیه کننده)، پدرام اکبری (تهیه کننده)، محمد تهامی‌نژاد (مستندساز)، حسن زاهدی ( صدا بردار)،‌علی لقمانی (تصویربردار سینمایی)، مهناز مظاهری ( جزو انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند)، مهوش شیخ‌الاسلامی (جزو انجمن مستندسازان) و ... اشاره کرد و می‌توان گفت تمام داوران از برگزیدگان صنف خود هستند.

خالقی بیان کرد: ما در جشن مستند هفدهمین جشن خانه سینما از پدرام اکبری (تهیه کننده) و همایون امامی (مستندساز) تقدیر خواهیم کرد و مجری این جشن دکتر اکبر عالمی خواهد بود.

وی افزود: عالمی شخصیتی است که من وی را به عنوان فردی آگاه و با سواد می‌شناسم که در رابطه با مقوله سینما بسیار موثر و از مدرسین دانشگاه هستند، وی در سطح بالایی قرار دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آرزو می‌کنم بتوانیم با اجرای برنامه‌های مختلفی مانند تقدیرهای و تشویق‌ها و حمایت‌های مختلف و ایجاد شرایط مناسب در خصوص مستندسازان و آثار آنها باعث شویم آنها راه اعتلا پیش بگیرند و از سایه بیرون آمده و جایگاه اصلی خودش را پیدا کند و اعتبارش را به رخ بکشد، جایگاهی که شایسته آن است اما ندارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار