محققان اسپانیایی موفق شده اند دستگاهی بسازند که با استفاده از انرژی خورشید می تواند هیدروژنی را با بهره وری 22 درصد تولید کند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همان گونه که جهان به سمت توسعه روش‌های جدید و انرژی‌های تجدید پذیر حرکت می‌کند، بهره وری سوخت های تولید شده‌ای همچون هیدروژن بایستی تا حدی افزایش یابد که منابع انرژی رقیب که استفاده بهتر و بهره وری بالاتری دارند جایگزین گردند.

رکورد جهانی تولید هیدروژن با بالاترین بهره‌وری + عکس

اخیرا محققان دانشگاه‌های ملبورن و موناش مدعی شده‌اند که یک وسیله‌ای که با استفاده از انرژی خورشید تامین نیرو می‌شود، ساخته اند که می تواند هیدروژن را با 22 درصد بهره وری بیشتر تولید کند که خود یک رکورد جهانی به حساب می‌آید.

به گفته محققان این پروژه گام مهمی به سمت ساخت تولیدات هیدروژنی با کارآیی بالاتر و ارزان تر بوجود می آورد که می تواند به واقعیتی مهم تبدیل گردد.

در گزارش‌های قبل آمده بود که آخرین میزان بهره وری که تا کنون برای وسایل هیدروژنی که از انرژی خورشید استفاده می‌کنند 12.3 درصد بوده است. بنابراین این رکورد جدید 10 درصد بهبود سلامتی را در مورد این وسایل نشان می‌دهد.

تقسیم آب و استفاده از الکتریسیته برای تولید هیدروژن و اکسیژن، تکنیک علمی است که برای دهه‌ها به ثبت رسیده است. به هر حال، نرخ هیدروژنی که با این روش تولید شده است، از لحاظ هزینه و فایده به دلیل نرخ پایین تبدیل در مقایسه با هزینه و انرژی ورودی به صرفه نبوده است. 

کارآیی پایین وسایل قبلی خورشیدی این تکنولوژی را در حد پایینی نگه داشته بود. اما محققان دانشگاه موناش معتقدند به زودی خیلی چیزها تغییر می‌کند و در نتیجه بهره وری بالاتر می‌رود و وسایل نیز از بهبود بالایی برخوردار خواهند گردید.

Leone Spiccia استاد دانشگاه موناش می گوید: تقسیم الکتریکی آب می تواند منبع ارزان، جدید و تجدید پذیری از هیدروژن را به عنوان منبع سوخت پایدار تولید کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار