مجتمع فرهنگی و هنری معلولان باران با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در قروه افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، مسئول انجمن دفاع از حقوق معلولان قروه شامگاه سه شنبه در آیین افتتاحیه گفت: زمین این مجتمع اهدایی از جانب وراث خیر مرحوم خادمی به مساحت ۶۰۰ مترمربع و به ارزش ۲ میلیارد ریال می باشد که مبلغ هزینه شده خیرین در امر احداث این مجتمع ۷ میلیارد ریال می باشد.

صادق حسین زاده از مشارکت همه جانبه خیرین برای احداث این مجتمع خبر داد و افزود: مجتمع باران در ۴ طبقه شامل واحدهای اداری، آموزشی، کارگاهی، فرهنگی، مهمانسرا، آمفی تئاتر با ۷۲۰ متر مربع زیربنا احداث شده است.

مسئول انجمن دفاع از حقوق معلولان قروه اصل فعالیتهای مجتمع را فرهنگی و هنری دانست و بیان کرد: احداث این مکان برای ۹۰ معلول ایجاد اشتغال کرده است و افراد تحت پوشش را مورد حمایت قرار داده است.

حسین زاده گفت: در حال حاضر ۴ هزار و ۲۰۰ معلوم در شهرستان وجود دارند که از این تعداد ۴۰۰ نفر از آنان عضو انجمن دفاع از حقوق معلولان هستند.

وی با بیان اینکه انجمن دارای ۴ رویکرد اصلی در فعالیتهای خود می باشد، ادامه داد: رویکرد فرهنگی و هنری، رویکرد اقتصادی، رویکرد مشارکتی و رویکرد توانبخشی که کلیه برنامه های مدنظر در قالب این رویکردها بوده و همه ساله توسط هیئت امناء مصوب و اجرا می گردد.

حسین زاده از ارائه خدمات به صورت شبانه روزی به ۴۵ نفر از معلولان بی سرپرست و نیازمند، تحویل ۳۰۰ پرونده مشاوره ای و مددکاری به مددجویان، ارائه خدمات توانبخشی و پزشکی به ۲۵ نفر از نیازمندان خبر داد. 

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.