قائم مقام شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: برای اولین باردر کشور ازدستگاههای کنترل های هوشمند برای رساندن آب به منازل مردم در مشهد استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین سخدری در جلسه کارگروه رسانه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های خراسان رضوی افزود: آب مورد استفاده در شهر مشهد از بالاترین تکنولوژی‌های روز دنیا بهره مند است.

وی سرانه مصرف آب در مشهدرا 220 لیترعنوان کرد و ادامه داد: سرانه مصرف آب برای هر نفر، در طول روز 220 لیتر است در حالی که این عدد در انگلیس 150لیتر ودربسیاری از کشورهای دنیا، پایین‌تراز این رقم است.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب مشهدبا توجه به سرانه مصرف آب ، متوسط بارندگی در مشهد را 217 میلی متر عنوان کردو گفت:میزان بارندگی در کشور 240 میلی مترو در انگلیس 800میلی متر است که هر یک درجه گرمی هوا معادل 25 میلی مترآب از میزان بارندگی می کاهد.

سخدری با اشاره به محدودیت‌های منابع آبی اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع و مشکلات مالی موجوددر این بخش، نقش روابط عمومی‌هاو رسانه ها در آگاهی دادن به مردم و ایجاد فرهنگ مصرف بهینه آب،ضروری و حائز اهمیت است.

وی ارائه پیشنهاد از سوی روابط عمومی ها ورسانه ها را، راهکاری برای برون رفت از شرایط ناپایدارتامین و تداوم خدمات آب دانست.

سخدری به منابع متنوع تأمین کننده آب مشهد اشاره کرد و گفت: منابع آبی متنوعی در شهر مشهد موجود است که مهم‌ترین آن سد دوستی و پس از آن، سدهای طرق و کارده است، همچنین عملیات اجرایی سد ارداک نیز به اتمام رسیده و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم از ظرفیت این سد نیز بهره‌مند شویم.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب مشهدافزود: با ایجاد کارهای سخت افزاری و مهندسی برای تولیدآب ،و باتوجه به محدودیت منابع آبی سعی داریم به جای مدیریت تولید به سمت مدیریت تقاضا و مصرف برویم .

سخدری با اشاره به خشکسالی‌ها و افزایش دمای زمین تصریح کرد:اقدامات پیشگیرانه‌ای را در حوزه تأمین و ذخیره آب انجام داده‌ایم که برای تأمین آب، بیشترین اتکا به دشت مشهد است .

وی در مورد بهینه کردن مصرف آب در بخش کشاورزی نیزگفت:با نصب کنتورهای هوشمنددر این بخش توانسته ایم مصرف آب را مدیریت کنیم.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب مشهد عنوان کرد: قطع آب سد دوستی دور از ذهن نیست زیرا از عید فطر، آب گیری از سد سلما در افغانستان از شاخه های سد دوستی است، آغاز شده و نمی‌توان به آب سد دوستی دل بست.




انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.