سازمان ملل هشدار داد در صورت ادامه روند اقتصادی فعلی در غزه، این منطقه در کمتر از پنج سال «غیر قابل سکونت» می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، سازمان ملل گزارش داد اگر روند اقتصادی فعلی در غزه ادامه یابد، این منطقه در کمتر از پنج سال «غیر قابل سکونت» خواهد شد.

یک مقام سازمان ملل گفت: جنگ‌ها و محاصره اقتصادی توانایی تولید برای تامین نیاز بازار داخلی و صادرات را در غزه از بین برده و همه مردم آن را بی‌بضاعت کرده است.

گزارش سازمان ملل با اشاره به هشت سال محاصره اقتصادی غزه و همچنین سه مورد تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در شش سال گذشته می‌فزاید: جنگ سال 2014 سبب شد نیم ملیون نفر از مردم غزه آواره شوند و نیمی از آن منطقه  تخریب شود.

در گزارش جدید سازمان ملل آمده است: «جنگ سبب شده است طبقه متوسط از بین برود و تمام جمعیت غزه به فقر دچار شود. زندگی مردم به کمک های بشردوستانه بین المللی وابسته شده است.»

در ادامه این گزارش آمده است این جنگ توانایی غزه را برای تولید و تامین نیاز بازار داخلی از بین برده است. فرصت بازسازی در این منطقه وجود ندارد. اگر روند فعلی ادامه یابد، غزه در کمتر از پنج سال غیر قابل سکونت خواهد شد.

از سال 2007 که حماس کنترل غزه را به دست گرفت، رژیم اشغالگر صهیونیستی و مصر این منطقه را محاصره کرده اند.

این گزارش چشم انداز اقتصادی 2015 غزه را به دلیل وضع ناپایدار سیاسی، کاهش کمک ها به این منطقه و روند کند بازسازی ، «تاریک» توصیف کرد 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار