مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: عزاداری مردم یزد صحیح ترین و سالم ترین نوع عزاداری در کشور است به طوریکه امروز عزاداری کشور می تواند متاثر از عزاداری مردم یزد است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ معممی مقدم با اشاره پیام رهبری در خصوص هیئت باغ گندم یزد اظهار داشت: عزاداری مردم یزد صحیح ترین و سالم ترین نوع عزاداری در کشور است به طوریکه امروز عزاداری کشور می تواند متاثر از عزاداری مردم یزد است. 

معممی مقدم با بیان اینکه هر چقدر مردم در این مجالس حضور داشته باشند از آسیب ها و مشکلات اجتماعی کاسته می شود گفت: امروز صیانت از مجالس عزاداری کمتر از صیانت از خیمه های امام حسین (ع) نیست. 

وی یکی از رسالت های ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی را ریشه یابی و مهندسی معضلات مناسبتی دانست و اظهار داشت: شایسته و بایسته است که ستاد ساماندهی در صورت بروز مشکل آن را ریشه یابی و از برخورد سطحی پرهیز کند.    
معممی مقدم با بیان اینکه ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت های مذهبی مجموعه ای سیاستگذار با رویکرد فرهنگی است افزود: در این ستاد باید در خصوص نذر فرهنگی در هیات برنامه ریزی شود. 

معممی مقدم با اشاره به طرح شدن مطالب تفرقه انگیز توسط تعدادی از افراد در برخی از هیئات گفت:هرکس به طبل اختلاف بکوبد خائن است خواه شیعه باشد خواه سنی باشد. 

وی با اشاره به در پیش بودن غدیر گفت: غدیر نماد حقانیت شیعه و محرم سند مظلومیت شیعه است اما متاسفانه گاهی مشاهدهمی شود هنوز مناسبت غدیر تمام نشده است عده ای علم هایعزا برافراشته اند. 

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: ماباید از ظرفیت مداحی به عنوان تریبون جدید تبلیغات توجه داشته باشم. 

وی با بیان اینکه مداحان و مبلغان مکمل یکدیگر هستند اضافه کرد: تبلیغ امروز براساس استفاده از ظرفیت های هنری جذابیت دارد و می‌تواند مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند. 

معممی مقدم از مادی گرایی به عنوان یکی از جدی ترین آسیب های پیش روی هیئات یاد کرد و گفت: باید دقت بسیاری داشته باشیم تا هیات سادگی و زیبایی خود را از دست ندهند.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: عزاداری ، نذری ، فرهنگی ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.