اصفهان؛

توليد قلم محافظ پای نوزاد در دانشگاه علوم پزشكی اصفهان

قلم محافظ پای نوزاد توسط دانشيار دانشكده داروسازي دانشگاه علوم پزشكی اصفهان طراحی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ رحيم بحري نجفي دانشيار دانشكده داروسازي در اين زمينه بيان داشت: یکی از مشکلات نوزادان به ویژه در فصل تابستان سوزش و التهاب ناشی از ادرار سوختگی به صورت قرمزی و جوش‌های قرمز است.


وي افزود: قلم محافظ پای بچه شکل جدید و متمایز فرآورده های روغنی و لوسیون های چرب برای محافظت پوست نوزاد است که برای نخستین بار در کشور تهیه شده است.


دانشيار دانشكده داروسازي با اشاره به شكل قلمي اين فرآورده، بيان داشت: اين قلم به دليل جامد بودن به راحتي و بدون استفاده از انگشت كه موجب ايجاد آلودگي مي شود به پاي نوزاد منتقل شده و از عوارض سطحي پوست نيز مي كاهد.

وي با اشاره به تركيبات اين فرآورده، اظهارداشت:این فراورده دارای ترکیبات روغنی به عنوان لایه محافظ، ویتامین E و اکسید روی است که از تماس مستقیم آلودگی و رطوبت با پوست جلوگیری می‌کنند و التهاب و سوزش پوست را از بین می برد.

بحري با بيان اينكه ترکیب اکسید روی موجود در این فرآورده دارای اثر قابض، ضد التهاب و ضد میکروبی است، خاطرنشان كرد: اين تركيب علاوه بر برطرف کردن التهاب و سوزش پوست از رشد میکروب ها نيز جلوگیری می کند.

دانشيار دانشكده داروسازي گفت: شکل ویژه این فرآورده مانع از انتقال آلودگی از دست مادر خواهد شد و برای استفاده مادر هم مطلوب است.



انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.