نفراتی اعزامی به این مسابقات روز 12 شهریور ماه در بخش سرعت به میدان می‌روند.

سنگنوردان ایرانی برای صعود سرعت آماده می‌شوند به گزارش خبرنگار حوزه سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  مسابقات جهانی سنگنوردی در بخش سرعت روز پنجشنبه 12 شهریور در شهر آرکو یرگزار خواهد شد و سنگنوردان کشورمان خود را محک خواهند زد.

این رقابتها از پنج‌شنبه هفته گذشته 5 شهریور در این شهر آغاز شده و 6 شهریور این رقابتها در بخش بولدرینگ برگزار شده است . ما در این بخش سنگنوردی نداشتیم.

از امروز 10  شهریور مسابقات در بخش سرطناب ( مقدماتی) پیگیری می‌شود که 2 روز خواهد بود و روز پنج‌شنبه در بخش سرعت سنگنوردان ثبت‌نام می‌کنند تا از روز جمعه 13 شهریور به رقابت بپردازند و در نهایت فینال سرعت نیز روز شنبه 14 شهریور برگزار خواهد شد تا بدین ترتیب این رقابتها بعد از 10 روز به پایان می‌رسد و پرونده این رقابتها بسته می‌شود مسابقاتی که از سطح کیفی و کمی بالایی برخوردار است و برترینهای این رشته حضور دارند به طبع سنگنوردان ایرانی نیز از پتانسیل بالایی برخوردارند.

در این سفر،  گنجعلی‌پور به عنوان مربی بانوان و محسن‌مختاریان به عنوان مربی آقایان به همراه آسیابان سرپرست در آرکو حضور دارند سومین حضور ایران بدون کسب مقام این سومین حضور سنگنوردان ایرانی در مسابقات قهرمانی جهان است.

رضا زارعی رئیس فدراسیون در این رابطه گفت: این سومین بار است که ورزشکاران کشورمان در این رقابتها حضور پیدا می‌کنند ولی متاسفانه تاکنون مقامی کسب نکره ادیم اما باید امیدوار بود.

**هدف کسب تجربه برای رقابتهای آسیایی

رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: هدف ما در این رقابتهای قهرمانی جهان، حضور و کسب تجربه است و برنامه اصلی ما شرکت قدرمتند در مسابقات قهرمانی آسیا که آذر 94 در مالزی برگزار خواهد شد می‌باشد.

** حضور گسترده سنگنوردان دنیا در این مسابقات 
 
 در رقابتهای سنگنوردی قهرمانی جهان با حضور 1200 سنگنورد از 51 کشور دنیا در حال برگزار است و شرکت‌کنندگان در 3 رده  E.B.C  نوجوانی و یک رده جوانان به رقابت می‌پردازند.

** کشورهای قدرتمند در آرکو

سنگنوردان مطرحی که در این مسابقات ( قهرمانی جهان) حضور دارند از شرق آسیا مانند کره و ژاپن و اندونزی و مهتر از همه ایران که حرفهای زیادی در رده نوجوانان و جوان برای گفتن دارند و از اروپا کشورهایی چون فرانسه، اتریش، آلمان قدرتمند هستند البته با توجه به اینکه خاستگاه سنگنوردی از قاره سبز است در نتیجه سنگنوردان اروپایی قدر هستند.

سنگنوردان کشورمان نیز در میادین بین‌المللی رکور زنی می‌کنند می‌توانند حرفهای زیادی در این رقابتها برای گفتن داشته باشند.

** فتح سبلان توسط بانوان کوهنورد کشور

صعود سراسری بانوان کوهنورد سراسر کشور طی روزهای شنبه 7 شهریور و یکشنبه 8 شهریور به سبلان با ارتفاع 4800 متری صورت گرفت و طی آن 83 کوهنورد بانوان از 18 استان کشور طی دو روز به اجرای صعود پرداختند که روز گذشته موفق به ایشتادن بر بالای این قله شدند.

در مراسم افتتاحیه این صعود منصوره گرجی نائب رئیس بانوان فدراسیون کوهنوردی به همراه رئیس هیئت کوهنوردی  اردبیل، مدیر کل ورزش استان و هلال احمر منطقه حضور داشتند.

** اردوی سنگنوردان نوجوان در تهران

پانزدهمین اردوی سنگنوردی نوجوانان و جوانان انتخابی تیم ملی و اعزام‌های آزاد نیمه دوم شهریور سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

این اردو توسط کارگروه مسابقات و لیگ فدراسیون به منظور توسعه و ارتقا صعودهای ورزشی و گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس  صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۱۲:۲۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
با عرض سلام و آروز موفقیت برای تیم ملی سنگنوردی ایران در مسایقات بین المللی ایتالیا ،
و امیدوارم خبرنگاران جوان با انگیزه پوشش خبر این مسابقات را بیشتر و پر رنگتر در اختیار علاقه مندان بگذارند . دوستان خبر نگار بهتر است بدانید این تیم که هنگام اعزام به ایتالیا با تمام توان و همه اعضا اعزام نشد، که این امر بعد از چندین ماه تمرین و هزینه در صورت عدم موفقیت ( خدایی نکرده) توجیح خواهد بود برای مسئولین امر . آقای بلاغی یکی از اعضاب ارشد این تیم همراه تیم به دلایل واقع شخصی نرفت یا وجود اینکه فدراسیون نظر امکانات هر آنچه وی خواست را در اختیار گذاشتند و در اخرین لحظه مربی اروپا دیده و دانشگاهی و با سواد این تیم آقای بلاغی تیم را رها کرد . البته این حرکت از شخصی که ایمان و وابستگی درونی به کشورش نداشته باشد دور از انتظار نیست ( کافیست کمی حس خبرنگاریتان را قوی کنید) البته دور از انصاف است که نگوییم این چند ماه که در کنار تیم بودند برنامه و تکنیک های ارزشمند خود را در اختیار بچه های تیم قرار دادند. ولی واقعیت امر اینجاست که هدف ایشان فقط بدست آوردن روزمه پر ارزش همکاری با تیم ملی ایران بود برای آینده آقای بلاغی ، - که ماندگار شد و ایشان به هدف خود که فعالیت در کشور های اروپای شرقی و مرکزی است هم خواهند رسید ولی ای کاش بدون هیچ بهانه ایی تا آخرین لحظه تیم را همراهی میکردند و تمام و کمال سکان را به جناب مختاریان نمی سپردند و ایشان را سپر انتقاد هایشان نمی کردند آقای بلاغی به استفاده ابزاری و نردبانی خود از تیم ملی ایران و اطافیان خود
پایان دهید .
دوستان خبرنگار جوان امیدوارم نظر من به مسئولان برسد و بدانند فقط مدرک و سواد به تنهایی لازمه مدیریت و مربی گری تیم های ورزشی ما نیست بلکه علاقه و دوست داشتن قلبی به کشور هم در کنار آنها لازم است .
من الله توفیق
آخرین اخبار