گرگان؛

اختصاص۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای حفاظت اراضی کشاورزی کشور

با اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار ، از اراضی کشاورزی حفاظت و آنان نیز سند دار خواهند شد.

اختصاص۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای حفاظت اراضی کشاورزی کشوربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ رئیس سازمان امور اراضی کشور در گرگان گفت: یکی از راه‌های کنترل و حفظ اراضی کشاورزی پایش زمین ها است که امسال در دستور کار این سازمان قرار دارد واز طریق تصویربرداری هوایی تغییر کاربری را کنترل خواهیم کرد.

 قباد افشار افزود: دولت برای حفاظت از اراضی کشاورزی درلایحه بودجه ۶۰۰ میلیارد ریال اختصاص داده است که با آن بخش عمده  ای ازنیازها وتجهیزات وخودرو موردنیاز تهیه خواهد شد.

وی یکی از اولویتهای سازمان امور اراضی کشور را پایش و اجرای کاداسک و تصویر برداری هوایی از اراضی کشور دانست و گفت: در این زمینه استانهای شمالی در اولویت هستند.

قباد افشار گفت: در ۱۲ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی اجرای کاداسک و تصویر برداری هوایی با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال  انجام می شود.

رئیس سازمان اراضی کشور همچنین از آغاز تصویربرداری براساس سامانه کاداسک در چند روز آینده در گلستان خبر داد وگفت: برای ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ،اعتباری در حدود ۱۰ میلیارد ریال برای تبدیل به تصاویر دقیق ماهواره ای در نظر گرفته شده است.

قباد افشار افزود:تلاش می‌کنیم تا3 ماه آینده این تصویربرداری در گلستان  انجام شود.

گلستان بیش از 700 هزار هکتار زمین کشاورزی و حاصلخیز دارد که سالانه در این زمین ها حدود 3 میلیون تن محصول تولید می شود.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.