با وارد مدارشدن نیروگاه های تلمبه ـ ذخیره ای سد سیاه بیشه حفظ پایداری شبکه برق کشور افزایش می یابد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛  وزیر نیرو امروز در آیین بهره برداری از نیروگاه تملبه ذخیره سیاه بیشه در مازندران که با حضور معاون اول رئیس جمهور و دیگر مسوولان محلی برگزار شد، با اشاره به بهره برداری کامل از مجموعه سدها و نیروگاه سیاه بیشه یکی از افتخارات بزرگ صنعت کشور است گفت: نیروگاه های تلمبه ـ ذخیره ای یکی از مهم ترین مکمل های شبکه برق سراسری به منظور حفظ پایداری شبکه برق هستند.

حمید چیت چیان افزود : این سد و نیروگاه که عملیات مطالعه آنها از بیش از انقلاب آغاز شده، هرچند در مقاطعی با وقفه هایی مواجه شد اما سرانجام با پایمردی و تلاش شابه روزی مدیران، صنعتگران، کارکنان و کارگران این مرز و بوم به نتیجه رسیده و امروز کشور از امکانات بسیار خاص و ویژه ای که این نوع از نیروگاه ها دارند بهره مند شده است.

وی با اشاره به جایگاه این نیروگاه در شبکه برق کشور، افزود: ایران اسلامی دارای شبکه برق عظیمی است که افزون بر 73 هزار و 550 مگاوات ظرفیت اسمی نصب شده نیروگاه های آن است.

وزیر نیرو گفت : شبکه سراسری برق ایران چهاردهمین شبکه بزرگ دنیا است که مدیریت آن با مدیریت سایر شبکه هایی که 20، 30 یا 50 هزار مگاوات ظرفیت داشته باشند، متفاوت است.

حمید چیت چیان افزود : در شبکه سراسری برق ایران نیروگاه های بخاری، اتمی، سیکل ترکیبی، آبی، بادی و انواع ژنراتوها و واحدهای بزرگ و کوچک مشغول به فعالیت هستند در حالی که امکان ذخیره سازی برق در آن به میزان بالا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه باید تولید برق کشور سایه به سایه مصرف حرکت کند، تصریح کرد: بحمدالله طی سال های اخیر شبکه برق کشور توانسته از نظر مدیریت فرکانس به شرایط کیفی بالایی ارتقا یابد.

انتهای پیام /س

برچسب ها: حرکت ، تولید ، برق ، کشور ، مصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.