حدود 63 درصد از مردم ایران از طریق کامپیوتر یا لپ‌تاپ، 27درصد از طریق گوشی تلفن‌همراه و بقیه از طریق دستگاه‌های دیگر به جستجوی آنلاین ملک می‌پردازند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان:طبق مطالعات انجام شده از سوی اسکانو( جستجوی هوشمند ملک) ضریب نفوذ اینترنت در ایران حدود 53 درصد است و بیشتر مردم برای یافتن خانه برای خرید یا اجاره به‌جای اینترنت از ابزارهای سنتی‌تر چون روزنامه و دفترهای آژانس‌های املاک استفاده می‌کنند. در ضمن در ایران 70 درصد از متقاضیان خرید یا فروش ملک مرد هستند و تنها 30درصد از متقاضیان زن هستند.

این در حالیست که بیش از90 درصد مردم آمریکا خانه خود را از طریق اینترنت پیدا می‌کنند. طبق تحقیقاتی که موسسه ملی املاک آمریکا و گوگل به‌طور مشترک انجام داده‌اند، بیش از 90 درصد مردم آمریکا پیش از اقدام به تغییر خانه، جستجوی خود را از اینترنت آغاز می‌کنند. طبق این پژوهش 53درصد از افرادی که در اینترنت خانه یا ملک جستجو می‌کنند، زن هستند و 47 درصد مرد. ضریب نفوذ اینترنت در آمریکا حدودا 100 درصد است و تنها 30درصد از مردم برای خرید و فروش ملک از روزنامه استفاده می‌کنند.

در آمریکا 31 درصد از متقاضیان ملک 25تا34 ساله هستند، 21 درصد35 تا44 ساله، 21درصد بین 45 تا54 ساله و 14 درصد بالای 55 سال سن دارند و تنها هشت درصد از متقاضیان ملک در آمریکا بین 18 تا24 سال سن دارند. طبق مطالعات اسکانو در ایران نیز حدود 40درصد از متقاضیان ملک، بین 25تا34 سال سن دارند. 19درصد بین 18تا 24 ساله هستند و حدود 18درصد بین 35تا44 سال سن دارند.

با توجه به گسترش استفاده از اینترنت در ایران به نظر می‌رسد مردم ایران نیز برای استفاده از خدمات و محصولات به فضای آنلاین توجه بیشتری نشان دهند. استفاده از فضای آنلاین کمک می‌کند کاربران راحت‌تر با خدمات و اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند و علاوه بر اینکه می‌توانند در همه ساعات شبانه‌روز از اطلاعات و خدمات استفاده کنند، فضای مجازی قدرت انتخاب بیشتری به آنها می‌دهد.

منبع: اقتصاد نیوز

انتهای پیام/
برچسب ها: خانه ، ایران ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
شما خودتون رو با افغان و عراق مقایسه کنید نه با کشور های پیشرفته.