وزیر امورخارجه کشورمان نبرد اصلی را بین افراط گرایی و اعتدال دانست و گفت: همه کشورهای اسلامی علیه افراط گرایی متحد شوند.

ظریف: امروز نبرد اصلی بین افراط‌گرایی و اعتدال استبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به تونس و در دیدار با الجبیب الصید نخست‌وزیر این کشور، بر همکاری‌های دوجانبه اقتصادی و فرهنگی دو کشور تاکید کرد.
 
وزیر امور خارجه پس از این دیدار، در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از حضور در تونس، این کشور را دوست و برادر خواند و گفت: زمینه همکاری بین دو کشور ایران و تونس بسیار زیاد است و در حوزه همکاری دوجانبه اقتصادی و فرهنگی امکان همکاری بیشتری وجود دارد.
 
ظریف با تاکید بر توسعه همکاری‌های منطقه‌ای دو کشور افزود: در این دیدار در زمینه‌های مختلف از جمله گردشگری، انرژی، کشاورزی، محیط زیست و امور شهرداری گفت‌وگو کردیم.
 
ظریف با ابراز تاسف از گسترش خطر افراط گری، فرقه‌گری و تروریسم که همه منطقه را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: در این زمینه امکان همکاری وجود دارد و از سیاست مستقل، منطقی و میانه‌رو کشور تونس استقبال می‌کنیم.
 
وزیر امورخارجه کشورمان نبرد اصلی را بین افراط گرایی و اعتدال دانست و گفت: همه کشورهای اسلامی علیه افراط گرایی متحد شوند.
 
ظریف همچنین در ادامه دیدارهایش با مقامات تونس با «طیب البکوش» همتای تونسی دیدار و در مورد همکاری‌های مشترک دوجانبه و راه‌حل‌های سیاسی برای بحران‌های منطقه رایزنی و گفت‌وگو کرد.
 
ظریف افراط گرایی و تروریسم را خطر بزرگ جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز نبرد اصلی بین افراط‌گرایی و اعتدال است و همه کشورهای اسلامی باید در یک جبهه علیه افراط گرایی متحد باشند.
 
وی خواستار توقف دخالت خارجی در بحران‌های منطقه‌ای شد و افزود: راهکار گفت‌وگو باید مبنای راه‌حل بحران‌های منطقه قرار گیرد و هر نوع کمکی در جهت تسهیل مسیر گفت‌وگو باشد.
 
ظریف خاطرنشان کرد: برای گفت‌وگو و روند سیاسی در سوریه، یمن و دیگر مناطق گرفتار بحران نباید شرط گذاشته شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ظریف ، دیدار ، مقامات ، تونس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار