وزیر خارجه پیشین پاکستان: در دوران بوش آمریکا از مذاکره با ایران امتناع کرد

خورشید محمود کاسوری اعلام کرد در دوران بوش لابی های صهیونیستی تأثیر بیشتری بر تصمیم گیری های آمریکا داشتند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازتریبیون، "خورشید محمود کاسوری،" وزیر خارجه پیشین پاکستان اعلام کرد در دوران بوش آمریکا از مذاکرات هسته ای با ایران امتناع کرد.

وی در مصاحبه اختصاصی با ترابیون افزود: "ایران آماده بود این اطمینان را بدهد که به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست و می تواند برنامه هسته ای اش را تحت نظارت کامل آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دهد؛ اما دولت بوش از مذاکره با ایران امتناع کرد. پاکستان نمی خواست ایران به یک قدرت هسته ای تبدیل شود؛ زیرا این مسئله را مخالف تعهدات خود در پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای می دانست."

کاسوری همچنین خاطرنشان کرد: از ایران و نمایندگان اتحادیه اروپا خواستم اختلافات خود را در خصوص برنامه هسته ای ایران حل و فصل کنند. حتی در این خصوص با "کاندولیزا رایس،" وزیر امور خارجه آمریکا گفتگو کردم؛ اما متوجه شدم این کشور علاقه ای به مذاکره با ایران ندارد. لابی های صهیونیستی در دولت بوش در مقایسه با دولت اوباما تأثیر بیشتری بر تصمیم گیری های آمریکا داشتند.

وی در کتاب خود نیز درخصوص هشدارهایی که به آمریکا و نمایندگان اتحادیه اروپا درباره حمله به ایران و پیامدهای منفی آن داده بود، توضیحاتی ارائه کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار