تلفن همراه هوشمند به اندازه خوراک و مسکن برای پناهجویان قرن 21 حائز اهمیت است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، منطقه بالکان در هفته های اخیر پذیرای ده ها هزار مهاجر بوده است. مهاجرانی که به دلیل شرایط بد زندگی از وطن خود گریخته و در آرزوی یافتن زندگی بهتر عازم اروپا می شوند. 

خوراک و مسکن همواره به عنوان ابتدایی ترین نیازهای مهاجران مطرح بوده است. این درحالیست که در لیست ضروریات مهاجران قرن 21، ابزار جدیدی به نام تلفن های همراه هوشمند یافت می شود. به گفته پناهجویان، زندگی آنها بدون داشتن تلفن های همراه هوشمند غیر ممکن است.

تلفن های همراه هوشمند در لیست ضروریات پناهجویان قرن 21 + تصاویر

اسامه الجاسم، مهاجر 32 ساله ای است که از اهمیت تلفن همراه هوشمند می گوید. وی اظهار داشت: هر زمان که وارد کشور جدیدی می شود، می بایست یک سیم کارت جدید تهیه کرده و اینترنت آن را فعال کند.

تلفن های همراه هوشمند در لیست ضروریات پناهجویان قرن 21 + تصاویر

الجاسم در ادامه افزود: از اینترنت تلفن همراه هوشمند برای دانلود نقشه استفاده می کند. الجاسم می گوید بدون استفاده از خدمات تلفن همراه هوشمند هرگز نمی توانست به مقصد برسد. 

تلفن های همراه هوشمند در لیست ضروریات پناهجویان قرن 21 + تصاویر

زمانی که شارژ باتری تلفن همراه هوشمند اسامه الجاسم تمام می شود، استرس وی افزایش می یابد. چرا که یافتن دستگاه شارژ تلفن همراه برای پناهجویی که هنوز محل اسکان مشخصی ندارد مشکل است.

تلفن های همراه هوشمند در لیست ضروریات پناهجویان قرن 21 + تصاویر

نقشه، برنامه های موقعیت یاب جهانی و شبکه های اجتماعی از پرکاربردترین برنامه هایی هستند که در میان مهاجران، محبوبیت بسیاری دارند. چرا که آنها با استفاده از این برنامه ها از تحرکات نیروهای گشت مرزی آگاه شده و می توانند مسیرهای خود را بیابند.
استفاده از تلفن های همراه هوشمند در میان پناهجویان آفریقایی، آسیایی و به ویژه سوری رایج است. 

علاوه بر پناهجویان، قاچاقچیان مهاجر نیز از امتیازات این تکنولوژی جدید استفاده کرده و مشتری جذب می کنند. آنها با تبلیغ خدماتی که به خصوص در اینترنت به مهاجران ارائه می دهند، می کوشند از سایر کاربران فناوری های جدید عقب نمانند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار