دو کانديداي رياست بزرگترين پارلمان شهري کشور درباره رياست بر شوراي شهر تهران نظرات خود را اعلام کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، يک روز ديگر تکليف انتخابات هيئت رئيسه شوراي شهر تهران مشخص خواهد شد و اين  در حالي است که رقابت همچنان ميان دو کانديداي قبلي يعني چمران و مسجدجامعي رقم مي خورد. رقابتي که اين دو چهره سياسي اما شهري، نظرات خود را براي رياست شوراي شهر تهران اعلام کرده اند.

به هر حال فردا دهم شهريورماه طي رقابتي مجدد اعضاء شوراي شهر تهران  سومين رئيس شوراي چهارم  را انتخاب خواهند کرد و  دو طيف اصولگرا و اصلاح طلب تلاش مي‌کنند که کانديداي مورد نظر خود صندلي رياست شوراي شهر تهران را تصاحب کنند و در اين ميان افراد مستقل نقش کليدي در اين انتخاب خواهند داشت.

اظهارات کانديداي رياست بزرگترين پارلمان شهري کشور
 
مهدي چمران کانديداي اصولگرايان شورا که سال گذشته در رقابت با مسجد جامعي پيروز شد و هم اکنون نيز کانديداي رياست در سال سوم از شوراي چهارم مي باشد مي گويد:انتخابات رياست شوراي شهر تهران در اين دوره نيز به صورت علني برگزار خواهد شد و تعيين هيات رئيسه شوراي شهر تهران سومين دستور جلسه فردا خواهد بود .

همه اعضاي شورا در انتخاب رئيس موثرند نه فقط ورزشکاران !

به گفته چمران در صورتي که هئيت رئيسه صلاح بدانند مي‌توان، انتخاب هئيت رئيسه را در دستور اول قرار داد که البته اين بستگي به شرايط جلسه دارد.رئيس شوراي اسلامي شهر تهران مي گويد:بنا نداريم موضوع هيئت رئيسه انتخابات در فضاي رسانه‌اي مطرح شود و فضاي تندي انتخابات شوراي شهر را در بر بگيرد.چرا که فضاي شورا بايستي فضاي آرامي باشد.ما اصراري بر اينکه اسامي را اعلام بکنيم، نداريم و نمي خواهيم کارهاي تبليغاتي را در اين زمينه انجام دهيم.همانطور که مشخص است دو نفر از اعضاي شورا يکي آقاي مسجدجامعي و ديگري بنده در اين دوره از انتخابات کانديداي رياست شوراي شهر تهران هستيم.

رئيس شوراي شهر تهران خاطر نشان کرد:همه اعضاي شورا در انتخاب رئيس شوراي شهر تهران موثر هستند و اينکه گفته مي‌شود تنها اعضاي ورزشکار شوراي شهر تهران در تعيين رياست شوراي شهر موثر است، صحيح نيست.

به گفته وي افراد غريبه و غير مسئول در صحن شورا حاضر نخواهند شد همانطور که در دوره گذشته و در زمان رياست آقاي مسجدجامعي از ورود اين افراد جلوگيري شد در اين دوره نيز اين کار انجام خواهد گرفت.براي بنده فرقي نمي‌کند به عنوان رئيس انتخاب بشوم يا نشوم و هدفم خدمتگذاري به شهروندان است و رئيس باشم يا نباشم وظيفه خود را انجام خواهم داد.

با هر قيمتي راي جمع نمي‌کنم

اما احمد مسجد جامعي کانديداي اصلاح طلبان براي رياست شوراي شهر تهران  هدف خود از شرکت در انتخابات هيئت رئيسه شورا  را ايجاد فضاي رقابتي و تعاملي در شورا عنوان کرده و گفته که از تلاش براي رياست شورا و تحقق نظر اعضايي که من را براي رياست در شورا ترغيب کرده‌اند باز نمي‌ايستم اما براي رياست شورا خودم را به هر دري نمي‌زنم و با هر قيمتي نيز راي جمع نمي‌کنم.

راي گيري هيات رييسه جناحي است

رئيس قبلي شوراي شهر تهران درباره برگزاري علني يا غيرعلني انتخابات هيئت رئيسه مي گويد:برگزاري علني انتخابات هيئت رئيسه در سال اول شوراي چهارم که امري بي سابقه بود و براي نخستين بار اتفاق مي افتاد، بيانگر گرايش شورا به شفاف شدن امور بود.خوشبختانه اين امر به خواسته مشترک اعضاي شورا بدل شده و در انتخابات سال جاري هم بالاخره به همين شيوه عمل خواهد شد.

مسجد جامعي همچنين درخصوص  رايزني‌ها و لابي برخي اعضا براي انتخاب رياست شورا گفته که  ‌نوع راي گيري هيات رييسه، همواره همراه با گرايش هاي جناحي بوده و اين مسئله اتفاق جديدي نيست. البته در جريان انتخابات شورا همواره شاهد برخي رفتارها و حواشي هستيم که مي‌توان آنها را جزو آسيب‌هاي داخلي شورا برشمرد و من فکر مي کنم اگر اعضا به شکل داخلي در اين موارد ارزيابي و آسيب شناسي داشته باشند ، بهتر خواهد بود. عملکرد من به عنوان يک عضو و نيز در يک سال رياست شورا مشخص است و در عين حال من نگرش خود از شهر و مشکلات آن را به صورت عملي و در قالب نطق ها و تذکرها و صحبتهاي درون شورا و نيز مقاله‌ها و مصاحبه ها و مطالب مختلف بارها اعلام کرده‌ام.

رئيس سال اول شوراي چهارم شوراي شهر تهران مي گويد:بنده در دوره‌ي سوم و چهارم شوراي شهر در هر جايگاهي که بوده‌ام ، همواره برنامه‌هاي مدون و مشخصي را دنبال کرده‌ام و عملکردم در کل دوره‌هاي شورا چه به عنوان يک عضو و چه بعنوان رياست کميسيون فرهنگي، مسئول ستاد هماهنگي شوراياري ها و چه بعنوان رييس شورا به صورت مشخص و مدون و حتي چاپ شده وجود دارد.در اين سالها بهبود کيفيت زندگي شهروندان را رويکرد اصلي خود قرار داده‌ام و اين موضوع همواره در اولويت برنامه‌هاي کاري‌ام بوده است. در دوره چهارم نيز موضوع پاسداشت و احترام به کرامت انساني و ارتقاي کيفيت زندگي شهروندان را پيگيري کرده ام و همه همکارانم در شورا مي‌دانند که من چه رئيس شورا باشم و چه عضو آن اين برنامه‌ها را درسطوح مختلف دنبال مي‌کنم.

تحقق ايجاد رابطه تعاملي با دولت يازدهم

مسجد جامعي با بيان اينکه همواره براي شهر ‌تن و روح و جان را در نظر داشته‌ام، اظهار کرد:در فعاليت هاي شهري سال هاي اخير، کالبد و جسم شهر اهميت زيادي داشته، ولي دغدغه من معطوف به روح و جان شهر و بهبود شرايط زندگي در اين کالبد بوده است و کوشيده‌ام که روح و جان و سلامت و مشارکت شهروندان در معرض آسيب قرار نگيرد.

به گفته وي، ارتقاي جايگاه شوراي شهر و شکل گيري پنج کميسيون مشترک کاري بين شورا و استانداري و مجلس شوراي اسلامي، باز شدن پاي اعضاي دولت به شوراي پايتخت و نيز حضور شهردار تهران براي اولين بار در هيئت دولت و ايجاد رابطه  تعاملي با دولت يازدهم و تدوين برنامه پنج ساله دوم شهرداري تهران از جمله برنامه‌هايي بود که در سال اول شوراي چهارم پيگيري کرديم و محقق شد.

مسجدجامعي تصريح مي کند که برگزاري جلسات مشترک با دولتمردان در شورا و پيگيري گزارش شهر تهران با همکاري وزارت راه و شهرسازي و وزارت کشور در دولت منجر به تشکيل کميسيون هشتم در دولت شد و علاوه بر اين، در همان سال اول شوراي چهارم نيز سه کميسيون جديد "سلامت و محيط زيست و خدمات شهري"، "شهرسازي و معماري" و "نظارت و حقوقي" متناسب با همين رويکرد شکل گرفت.

اين عضو اصلاح طلب شوراي شهر تهران با اشاره به اعتماد تعدادي از اعضا به او براي رياست شورا، گفته که از تلاش و تحقق نظر اعضايي که من را ترغيب کرده‌اند، باز نمي‌ايستم اما براي اين جايگاه به هر دري نمي‌زنم.

به هر حال شمارش معکوس آغاز شده و تا ظهر فردا نتيجه رئيس و هيئت رئيسه شورا مشخص خواهد شد. اما آنچه مهم است پيگيري به مشکلات شهروندان و مرتفع نمودن آن است که بايد اولويت همه اعضاي شوراي شهر بويژه رئيس شورا باشد ، حال مي خواهد چمران باشد يا مسجد جامعي.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.