نماینده مردم تهران معتقد است؛ ورود مقامات مالیاتی و قضائی به اطلاعات اقتصادی مردم به معنای سرک کشیدن به این اطلاعات نیست.

احمد توکلی نماینده مردم تهران در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با حدود و ثغور ورود به اطلاعات اقتصادی مردم، گفت: ورود به اطلاعات اقتصادی مردم غلط است و کنترل حساب‌های اقتصادی مردم به وسیله مقامات مالیاتی و قضائی به معنای سرک کشیدن به اطلاعات مردم نیست.

وی افزود: این بدین منظور است که، ورود به اطلاعات اقتصادی مردم تنها به دلیل کسب اطلاعات صحیح بوده و این امر باعث می‌شود افرادی که مشمول مالیات هستند، مالیات حقه خود را پرداخت کنند و یا اینکه اگر مالیاتی منفی دارند و یا می‌خواهند یارانه بگیرند، استطاعت مالی‌شان مشخص شود.

نماینده مردم تهران با اشاره به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر صحیح نبودن ورود به اطلاعات اقتصادی مردم، متذکر شد: بدون شک قانون پولشوئی اینگونه اظهارات رئیس جمهور را رد می‌کند، چرا که طبق این قانون، می‌توان کنترلی بر حساب همه افراد داشت و همچنین قانون مالیات‌های مستقیم هم بر این امر صحه می‌گذارد.

توکلی با بیان اینکه باید طبق مواد قانونی به موضوع اطلاعات اقتصادی مردم پرداخت، تصریح کرد: نباید به اطلاعات اقتصادی مردم سرک کشید و تنها متولیان این امر اعم از مقامات مالیاتی و قضائی می‌توانند به این موضوع ورود کنند، چرا که آنها محرم و امین هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا دولت در موضوع حذف یارانه ثروتمندان از شیوه و طرق برشمرده شده استفاده نمی‌کند، گفت: یکی از مشکلات و دیدگاه‌هایی که دولت روحانی بر آن اصرار دارد، به تعبیری "سرک نکشیدن به اطلاعات اقتصادی مردم است". (این جمله از زبان دولتمردان نقل شده است)  دولتمردان می‌گویند: نباید به حریم خصوصی افراد وارد شد، ولی خب بنده معتقدم ما مقامات مالیاتی و قضائی‌ای داریم که می‌توانند طبق ساز و کار معین و مقاصد خاص به این موضوع ورود کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۳۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
اتفاقا باید یه نهادی باشه که بتونه به حساب بعضیا رسیدگی کنه !!!!!!!!ما که حسابمون پاکه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
اگه خیلی قدرت ودلسوزی داری برا اختلاس گراا مفسدا سرک بکش که پول مملکت بالا نکشن برن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۳۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
یکی از روش های جلوگیری از اختلاس هم همینه افراد مهم باید شفافیت داشته باشن اگه دزدی نکرده چرا باید بترسه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
اقا من کاری به این حرفا ندارم
ولی دیدن حساب افراد برای اینکه افراد کم درامد و پر درامد جدا بشن و وضع یارانه بهتر بشه مشکلی نداره چون واقع به نفع خود ماست.
اونا نمیشینن ببینند یکی یکی حساب چک کنن همش کامپیوتری انجام میشه

افرادی هم که با این کار مخالفت میکنن بیشترشون مجلسی هستند و وقتی مخالفت میکنن من یکی بهشون شک میکنم
Germany
رهگذر
۱۲:۵۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
اگه سرک کشیدن نیست پس چغندر کشیدنه
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۴:۴۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است
اونهایی که حساب کتابشون مشخص نیست اسمشو گذاشتن سرک کشیدن
عامه مردم حسابشون روشنه
آخرین اخبار