بازداشت یکی از رهبران سلفی موریتانی به اتهام تبلیغ برای داعش

محمد سالم المجلسی، یکی از مقامات جنبش سلفی موریتانی به اتهام تبلیغ برای داعش در مساجد این کشور، بازداشت شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع امنیتی موریتانی یکشنبه اعلام کردند: پلیس موریتانی جمعه در نواکشوت یک جوان را که یکی از مقامات جنبش سلفی این کشور محسوب می شود و متهم به "تبلیغ برای داعش" است، بازداشت کرد.
یکی از منابع امنیتی اعلام کرد: محمد سالم المجلسی جمعه به سبب کنفرانس های خود به نفع داعش بازداشت شد.
این موریتانیایی پیش از این در سال 2007 به سبب وابستگی به القاعده در مغرب اسلامی به سبب حبس قطعی محکوم شده بود . وی در سال 2010 در چارچوب گفتگویی که حکومت بین علمای موریتانی و زندانیان افراطی آغاز کرده بود، آزاد شده بود. این گفتگو موجب شده بود که شمار زیادی از افراطیون توبه کنند.
به گفته این منبع امنیتی، مقامات موریتانیایی به محمد سالم المجلسی پس از آزادی بارها به سبب سخنرانی های او در مساجد پایتخت موریتانی در تمجید از گروه تروریستی داعش هشدار داده و او را به نظم فراخوانده بودند، اما او رویه های خود را حفظ کرده بود.
براساس این گزارش، این منبع اعلام کرد: این مظنون که سن او مشخص نشده است اکنون در بازداشت سازمان امنیت کشور است و به سبب فعالیت های خود تحت بازجویی قرار دارد.
به گفته منابع امنیتی، ‌او یکی از رهبران جریان سلفی در موریتانی است.
کارشناسان عقیده دارند موریتانی که در آن افراطیون در سال های اخیر حملات زیادی از جمله بمب گذاری و آدم ربایی های مرگبار انجام داده اند، ‌با موفقیت با آنان در خاک خود مبارزه کرده است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار