رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: ایران همواره از ملت و دولت سوریه و مردم لبنان حمایت می‌کند.

ولایتی: برخی کشورهای منطقه خواب امپراطوری‌های گذشته می‌بینندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی در نشست با هیئت سیاسی لبنان که امروز عصر در مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد اظهار داشت: ما با لبنان نزدیک‌ترین روابط را داریم و دیدار پروتکلی و تشریفاتی نیست.

وی در ادامه افزود: ما برای نمایندگان احزاب مختلف لبنان ارزش قائل هستیم و البته مردم لبنان علی رغم وجود اقوام مختلف در این کشور با صحه صدر که مبارزات خودشان علیه کسانی که چشم طمع دوخته‌اند، مبارزه می‌کنند.

ولایتی با اشاره به این که لبنان در شکل گیری مبارزه و مقاومت در جهان عرب و اسلام علیه صهیونیست‌ها نقش زیادی دارد، ادامه داد: رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که حزب الله هر گاه اراده کند عملا می‌تواند اسرائیل را شکست دهد.

رئیس مرکز استراتژیک بیان کرد: آنچه در غرب آسیا و شمال آفریقا به نام امواج بیداری اسلامی اتفاق افتاد موجب شد دشمنان این منطقه به فکر بیفتند تا در جهات ایجاد مشکل برای دستیابی به استقلال آنها کار‌هایی را انجام دهند.

ولایتی در  رابطه با بحران داخلی سوریه گفت: دشمنان سوریه در امور داخلی این کشور دخالت کرده‎اند و جنگی را به راه انداخته‎اند و معتقد بودند می‌خواهند دموکراسی را در این کشور برقرار کنند، اما از حدود 80 کشور جنایتکارانی را جمع کردند تا در کشور سوریه به اقدامات جنایتکارانه دست بزنند.

وی در ادامه افزود: کسانی که در این توطئه شرکت کردند اهداف مختلفی داشتند، اما در مواردی مشترک بودند و البته آنها می‌خواستند پایگاه جدیدی در منطقه ایجاد کنند تا از اهداف نامشروع آنها دفاع کنند و حائلی در برابر مبارزین ضد صهیونیستی و کیان صهیونیست به وجود بیاورند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: بعضی از کشورهای منطقه که بوی از دموکراسی نبرده‌اند پول‌های زیادی را خرج می‌کنند تا نفوذ خودشان را در منطقه به دست آوردند البته بعضی از این کشورها ناراحت هستند که نمی‌توانند در لبنان نفوذ داشته باشند.

ولایتی با اشاره به این که هدف مستقیم این کشورها سوریه و هدف غیر مستقیم آنها لبنان بوده است، تاکید کرد: ملت سوریه و لبنان توانستند با اتحاد ارزشمند پاسخ آنها را بدهند، البته بعضی از کشورهای منطقه خواب امپراطوری های گذشته که بر کشورهای عرب مسلط بود را می‌بیببند.

ولایتی با بیان این که این کشورها در از بین بردن حلقه طلایی مقاومت در منطقه که سوریه است اشتراک داشتند، گفت: همین حرکت را در مورد عراق نیز انجام دادند و باید بگویم  تامین گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه توسط کشورهای غربی با همکاری برخی کشورهای منطقه انجام شده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک بیان داشت: مردم سوریه، عراق، لبنان خسارات‌های زیادی دیدند، اما توانستند اهداف دشمنان خودشان را با شکست مواجه کنند و باید بدانیم هر وقت دشمنان ما در بر یک یک نقطه متفق القول هستند باید در همراهی آنها تامل بیشتری  داشته باشیم.

وی بیان داشت: برخی‌ معتقدند که باید حکومت سوریه کنار برود و حکومت دیگری سر کار بیاید، البته ما معتقد هستیم اگر مجدد رای گیری شود بشار اسد بیش از گذشته در سوریه رای به دست می‌آورد.

ولایتی با بیان این که ایران همواره از ملت و دولت سوریه حمایت می‌کند و با هر گونه مداخله خارجی مخالفت می‌کند، سرنوشت مردم سوریه باید به دست خودشان تایید شود و همچنین بدون تردید مردم لبنان  بیش از گذشته حمایت خودمان را ادامه خواهیم داد.

وی بیان کرد: با تکنولوژی پیشرفته بعضی از تهدید را می توان به فرصت تبدیل کرد و امیدواریم مردم لبنان، سوریه، عراق و یمن در مقابل فشارهایی که به آنها وارد می‌شود در نهایت اهداف ملی خودشان را محقق کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ولایتی ، ملت ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار