گرگان؛

گلستانی ها منتظر بارش باران باشند

مردم استان گلستان که طی هفته جاری پس از چند روز باران، هوایی نسبتا آفتابی را تجربه کردند، از روز دوشنبه باید منتظر بارش های جدید و کاهش دمای هوا تا هشت درجه سلسیوس باشند.

گلستانی ها منتظر بارش های جدید باشندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گلستان؛ سرپرست گروه پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی گلستان ظهر یکشنبه در این زمینه به ایرنا اعلام کرد که بررسی آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از نفوذ هوای خنک و مرطوب بوده که با امواج ناپایدار میانی جو همراهی شده و از ظهر دوشنبه (فردا) باعث افزایش ابر، وزش باد، مواج شدن دریا و نیز بارش های پراکنده خواهد شد.

محمدرضا رحمن نیا اضافه کرد: همچنین در فاصله زمانی سه شنبه تا عصر چهارشنبه هفته جاری بارش متناوب باران و آذرخش (رعد و برق) در سطح استان پیش بینی می شود.

به گفته وی این سامانه هوایی بعداز ظهر چهارشنبه از استان خارج خواهد شد و در مدت فعالیت این سامانه دمای هوا در نقاط مختلف گلستان بین چهار تا هشت درجه سلسیوس کاهش می یابد.

وضعیت جوی گرگان مرکز استان هم اینک نیمه ابری و دمای هوا 30 درجه سانتیگراد است.
سازمان هواشناسی کشور نیز اعلام کرد که روز یکشنبه دمای هوا در استان های ساحلی خزر بطور نسبی افزایش می یابد و از روز دوشنبه با گذر جریانات ناپایدار تراز میانی از سمت شمال غرب و غرب به کشور، در نواحی شمال غرب، غرب و بتدریج از بعدازظهر در برخی نقاط جنوب غرب، مرکز، سواحل دریای خزر و استانهای واقع در دامنه های البرز مرکزی، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. 

همچنین در روز سه شنبه ضمن تداوم این وضعیت در مناطق ذکر شده با نفوذ جریانات سرد از عرض های شمالی به کشور، تشدید بارش در سواحل خزر و کاهش دما بین 4 تا 7 درجه در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد، هوای نسبی خنک نیز تا روز پنجشنبه در کشور ماندگار می باشد.
استان گلستان طی سالهای اخیر با توجه به کاهش نزولات جوی، افزایش جمعیت و مصرف بی رویه با بحران کم آبی و معضل خشکسالی مواجه شده است.

از سوی دیگر گلستانی ها طی روزهای آخر ماه مرداد گرمای 42 تا بیش از 50 درجه سانتیگراد را تجربه کردند و بارش روزهای اخیر مرهمی اندک بر این رنج ها خواهد بود.

باران های ماه جاری که پس از مدتها لبهای خشکیده اراضی کشاورزی و باغی گلستان را تر کرد زمینه خوشخالی کشاورزان و نیز خنکی و مطبوع شدن هوای این استان گردشگرپذیر را فراهم کرده است.

استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران افزون بر یک میلیون و 850 هزار نفرجمعیت دارد، این استان در فصل تابستان پذیرای مسافرانی از نقاط مختلف کشور است.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.