اصفهان؛

80 درصد اهداف دولت الکترونیک با پست محقق می شود

بدون پست،موضوع دولت الکترونیک حاصل نمی‌شودزیرابایدمراجعات مردم به سازمان‌هابه صفربرسدکه تاکنون 80 درصداهداف دولت الکترونیک محقق شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین مهری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در دولت تدبیر و امید با اثبات وجود خود به‌عنوان اهرمی مؤثر در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی از سایه حمایت‌های دولت و مجلس توانسته نقش خود را به‌عنوان عامل توسعه ایفا کند، افزود: این شرکت با رویکردهای نوین و با استفاده از تجربه کشورهای موفق و همچنین بازنگری در فعالیت‌ها و اصلاح اساسی در ساختارهای فنی، مالی و سازمانی تحولی چشم‌گیر را در عرصه خدمت‌رسانی انجام داده است.

وی همچنین تدوین و تصویب اساس‌نامه شرکت پست، اصلاح و بازنگری مبادلات پستی با استفاده از خطوط ریلی و گسترش خطوط هوایی، طبقه‌بندی استان‌ها و اصلاح ساختار سازمانی، خروج از بحران با افزایش بهره بری و ارتقای سطح معیشتی پرسنل را از جمله عملکرد این بخش در دولت یازدهم عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت پست ایران افزود: توسعه و ارتقای خدمات الکترونیک و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، توسعه محصولات و خدمات، بهره‌برداری از 15 پروژه عمرانی، فعالیت‌های علمی و پژوهشی و توسعه روابط و همکاری‌های بین‌المللی از دیگر اقدامات این شرکت پست طی دو سال گذشته بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در 5 ماهه نخست امسال شاهد افزایش 2 درصدی خرید اینترنتی در کشور بودیم و در این زمینه سرمایه‌گذاری و مشارکت با بخش خصوصی مدنظر است، اظهار داشت: شرکت پست بسترساز دولت الکترونیک به شمار می‌رود و معتقدیم بدون پست، موضوع دولت الکترونیک حاصل نمی‌شود زیرا باید مراجعات مردم به سازمان‌ها به صفر برسد و از طریق الکترونیک و پست ایمن کارها انجام شود که 80 درصد از اهداف دولت الکترونیک محقق شده است.

مهری با تاکید بر اینکه خدمات پستی باید در تمام نقاط کشور باکیفیت یکسان ارائه شود، گفت: در این راستا 10 هزار پست روستایی در کشور ایجاد شده است.

وی با تاکید بر ضرورت باقی ماندن دولتی بودن خدمات پست در کشور، تصریح کرد: از 192 کشور عضو اتحادیه جهانی پست، 185 کشور 100 درصد دولتی هستند و تنها در 7 کشور بخشی از خدمات شان به بخش خصوصی واگذارشده که پست ایران نیز با تدابیر مجلس در آینده‌ای نزدیک به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران تغییر نام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت پست ایران با بیان اینکه با گسترش شبکه های ارتباطی، پست نامه‌ها کاهش یافته است، گفت: با توجه به گسترش شبکه‌های ارتباطی، جهت‌گیری ما به سمت خدمات و کالا بوده که باید بانک اطلاعاتی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات شکل گیرد

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.