تغییر پرداخت کارانه‌ها از 22.5 به 27.5 درصد رسید/ کمبود 200 هزار نیرو در حوزه پرستاری

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: تغییر مبنای پرداخت کارانه ها در این مهلت از 22.5 درصد به 27.5 درصد رسید

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر محمد میرزابیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت در نشست خبری امروز که به مناسبت آخرین روز هفته دولت در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد اظهار کرد: از مجموع 45 برنامه مصوب در شورای معاونین در سالهای 93 و 94 تاکنون تعدادی از این برنامه‌ها اجرایی شده‌اند و بخشی از این برنامه‌های عملیاتی در سال 94 محقق می‌شوند.

میرزابیگی در خصوص نظام پرداخت کارانه ها افزود: این وزارتخانه اولین وزارتخانه‌ای است که در اسفند سال 92 برای اولین بار و به صورت داوطلبانه آمد تا اضافه کار و طلب طلبکاران را به صفر برساند و این کار محقق شد، در صورتی که این شیوه پرداخت به پرستاران در گذشته وجود نداشته و با تاخیر 18 ماه تا دو سال صورت می‌گرفته است.
 
وی همچنین ادامه داد: تغییر مبنای پرداخت کارانه ها در این مهلت از 22.5 درصد به 27.5 درصد رسید و پرداخت کارانه‌ها از مهر ماه سال 93 با ضریب 1.7 انجام می‌شود.این تغییر مبنا شامل تمامی نیروهای شرکتی، دولتی و بخش خصوصی می‌شود و این معاونت همچنین پرداخت کارانه‌ها را به صورت اختیاری را تا پایان خرداد ماه و اواخر تیر به صورت آزمایشی اجرا کرده است و پس از بررسی و جمع بندی خود نیروها را مخیر کرده است حین نظام پرداخت قدیم و جدید با ضریب 1.7 و برخورداری از اضافه کار با ضرایب طبق روال سابق را واگذار کرده است. 

میرزابیگی در حوزه منابع انسانی افزود: 9 هزار نفر به کارگیری شده است و با تک تک دانشگاه‌ها برای ایجاد تامین شغلی پرستاران مذاکره شده است و روند نظارت بر اشتغال این افراد زیر نظر شرکتی است که اعضای آن هیئت امنای وزارت بهداشت اداره می‌شود و امیدواریم بتوانیم با اتخاذ تصمیم‌ها و رویکردهایی از تمامی حقوق این افراد دفاع کنیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در خصوص اقدامات فرهنگی این معاونت عنوان کرد: اتفاق مهمی در روز پرستار امسال در عرصه فرهنگی و اجتماعی برای اولین بار در کشور رقم خواهد خورد تا بتوانیم گوشه‌ای از زحماتی را که قشر عظیم پرستاران می‌کشند را جبران کنیم. برای اینکه چهره جامعه پرستاری را به کشور نشان دهیم برای روز پرستار امسال اقدام به ساخت سریال 50 قسمتی پرستاران با هدف افزایش منزلت اجتماعی پرستاران کرده‌ایم.برای این کار کارگردانان بزرگ و متعدد دعوت شدند که در مراسمی اطلاعاتی بیشتر در این خصوص داده خواهد شد. 

وی در پایان افزود: در رابطه با کمک بهیاران نظرات و عقیده‌های مختلفی در رسانه‌ها و جامعه مطرح شده است.ابتدا خاطر نشان می‌کنم تربیت نیروهایی به عنوان کمک بهیار به دلیل جبران کمبود نیروی انسانی  و یا کاهش تعداد بیکاران این رشته نبوده است. زیرا پرستارن 517 وظیفه مشخص دارند ولی کمک بهیاران دارای 33 شرح وظایف هستند که در دوره‌های بهیاری یکساله آن را فرا می‌گیرند. کمک بهیاران در یک تیم به همراه پرستاران اشتغال به کار دارند و کارهایی که گاهی اوقات به صورت تخلف بر عهده پرستاران و همراهان بیمار نهاده می‌شده است این افراد وظیفه انجام آنها را دارند. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۳ دی ۱۳۹۴
با سلام متاسفانه درامد پرستاران از طرح تحول سلامت بسیار ناچیز است و فقط در این طرح پزشک دیده شده است وحتی تعرفه خدمات پرستاری نیز به پزشک پرداخت میشود
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۵:۰۵ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
چرا حقوق نیروهای شرکتی مشهد با 25روز اختلاف دیرتر از حقوق نیروهای دانشگاه واریز میشود
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۵:۰۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
چرا حقوق نیروهای شرکتی مشهد با 25روز اختلاف دیرتر از حقوق نیروهای دانشگاه واریز میشود
Iran (Islamic Republic of)
نسیم
۱۴:۵۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
سلام ،برای پرداخت کارانه نظر میزارم ! ما هم از محرومترین نقاط ایران برای پیگیری مشکلاتمون از شما کمک میخواهیم لطفا به دادمون برسید.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۴۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
لطفا از دانشگاه علوم پزشکی اهواز پیگیر شوید که چرا هنوز کارانه 6 ماه دوم سال +کارانه مامایی و حق زایمان سال قبل برای بیمارستان امید لالی خوزستان واریز نشده.