به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، نخستین آزمایشگاه کنترل کیفی فرآورده های سلولزی غرب کشور روز یکشنبه در اداره استاندارد شهرستان بروجرد به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رئیس اداره استاندارد بروجرد گفت: این آزمایشگاه با توان بخش خصوصی و سرمایه گذاری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال و اشتغالزایی دو نفر راه اندازی شده است.

شرفی افزود: آزمون های دسته بندی و سلولزی فرآورده هایی مانند دستمال کاغذی، دستمال توالت و پوشک بچه و بزرگسال در این آزمایشگاه انجام می شوند.

وی گفت : محصولات بهداشتی سلولزی به دلیل داشتن ارتباط با سلامتی افراد جامعه، تحت دو نوع آزمایش فیزیکی شیمیایی و میکروبی قرار می گیرند و با این کار از ورود محصولات بی کیفیت و غیراستاندارد به بازار جلوگیری می شود.

رئیس اداره استاندارد بروجرد افزود: آزمون های کنترل کیفیت فرآورده های سلولزی تاکنون در تهران، خوزستان و بوشهر انجام می شد که با راه اندازی این آزمایشگاه در بروجرد، غرب کشور نیز تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه سه آزمایشگاه در زمینه کنترل کیفیت مصالح ساختمانی در استان لرستان فعال است، گفت: چهار آزمایشگاه تایید صلاحیت نیز به منظور کنترل کیفیت محصولات غذایی و کشاورزی در این استان وجود دارد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.