وظیفه ماست که بسترهای مناسب را برای توشه برگرفتن اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی از گنجینه آسمانی و بی‌بدیل قرآن فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا؛ دکتر محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزیر بهداشت و رئیس بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در آئین افتتاحیه بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور که در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت: بار دیگر جشنواره قرآن، حلقه پیوند جامعه دانشگاهی شد و به برکت قرآن، موسم دمیدن روح معنویت در فضای دانشگاه‌ها فرا رسیده است.

دکتر فراهانی با اشاره به برگزاری هر ساله جشنواره‌های قرآنی که با استقبال روزافزون جامعه دانشگاهی رنگ و بوی بهتری می‌یابند و فضای دانشگاه را از نور معنویت سرشار می کنند، افزود: برگزاری جشنواره‌های قرآنی فرصت مغتنمی است برای چشیدن حلاوت آیات قرآنی و نزدیکی به آستان قرب حضرت دوست.

 وی افزود: بدون شک، لذت راهیابی به خلوت انس حضرت حق از هر کامیابی دنیوی عمیق تر و دل انگیزتر است، چنان که حضرت لسان غیب، حافظ شیرازی می‌فرماید:"حافظا در کنج فقر و خلوت شب‌های تار/ تا بود وردت دعا و درس قرآن، غم مخور"

معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزیر بهداشت در ادامه گفت: چه خوش است سر برآسمان ربوبیت ساییدن و چه نیکوست در جمع بی آلایش فرهیختگان دین باور و روشن اندیش دانشگاهی، چنگ در دامان کبریا انداختن و همنشینی و همزبانی با فرشتگان.

دکتر فراهانی خاطر نشان کرد: خدا را شاکر و سپاسگزارم که به همت بلند شما خوبان، امروز شاهد برگزاری بیستمین جشنواره با شکوه قرآنی ویژه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی هستیم و استقبال پرشور و گسترده جامعه دانشگاهی از برگزاری این مسابقات نشانگر آن است که دانشگاه ما در صراط مستقیم توحیدی و رستگاری حرکت می‌‌کند و تشنه آشنایی با معارف انسان ساز قرآنی است.

رئیس بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تاکید کرد: وظیفه ماست که بسترهای مناسب را برای توشه برگرفتن اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی از گنجینه آسمانی و بی‌بدیل قرآن فراهم کنیم و فضای دانشگاه‌ها را به گل عطر ملکوتی قرآن آکنده سازیم.

دکتر فراهانی در ادامه گفت: جرعه نوشی از کوثر زلال قرآن که به برکت پیروزی انقلاب و حاکمیت جمهوری اسلامی فراهم شده، نیاز به گسترش و تعمیق معارف اسلامی و قرآنی را در جامعه ما بیشتر کرده است. از همین رو بر ما و همه مسولین جامعه دانشگاهی تکلیف است که در این زمینه بکوشیم و برای نیل به آرمان های والای اسلامی، اهتمام بیشتری نمائیم.

معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزیر بهداشت در همین راستا افزود: مرکز قرآن و عترت این وزارتخانه در راستای تحقق اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی، فعالیت‌های مختلف پژوهشی، آموزشی و تبلیغی و ترویجی را شروع نموده که توسعه جشنواره‌های قرآنی ویژه اساتید،کارکنان و دانشجویان عزیز از نمونه‌های آن می‌باشد.

فراهانی در ادامه گفت: امید آن دارم تا دانشگاهیان ما به ویژه دانشجویان گرامی با انس و الفت مستمر و دائمی با قرآن، لذت راهیابی به خلوت حضرت حق را که از هر لذت و کامیابی دنیوی عمیق‌تر و دل انگیز‌تر است، درک نموده و با تلاش وافر آموزه‌های انسان‌ساز این کتاب شفا، هدایت و رستگاری را در زندگی خود ساری و جاری نمایند.

وی خاطر نشان کرد: بدون شک، آنان که در خدمت به این کلام قدسی و جاودانه گام بر می‌دارند شایسته سپاس و ارج بسیارند. از همین رو، به اغتنام فرصت بر خود وظیفه می‌دانم از همه شما خوبان که با حضور مومنانه‌تان شور و عشقی وصف ناپذیر آفریدید و نیز از همه مسئولین و عزیزانی که در برگزاری باشکوه بیستمین جشنوراه قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور سهمی داشته‌اند بخصوص مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایران و همکارانشان و همچنین از همکارانم در مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم و توفیق روز افزون‌تان را در اعتلای فرهنگ قرآنی و خدمت صادقانه به جامعه دانشگاهی از خداوند بزرگ آرزو دارم .

 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.