دیدار منصور هادی و رئیس جمهور سودان

منصورهادی و عمر البشير در خرطوم با یکدیگر ديدار کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، "منصور هادی،" رییس جمهور مستعفی و فراری یمن که روز شنبه برای سفر دو روزه به سودان وارد خرطوم شد، با عمر البشیر رییس جمهور این کشور دیدار کرد.

عبد ربه منصور هادی و عمر البشیر در این دیدار که شنبه شب انجام شد، روابط سودان و یمن، راه های توسعه آن و همچنین تازه ترین تحولات یمن را بررسی کردند.

عمر البشیر در این نشست بار دیگر حمایت کامل سودان از یمن و دولت (به اصطلاح) ‌قانونی آن را اعلام و تاکید کرد کشورش همواره از برقراری امنیت و ثبات در این کشور برای اجرای قانون اساسی حمایت می کند.

منصور هادی نیز در این دیدار از حمایت های سودان از دولت و مردم یمن قدردانی کرد.
وی مدعی شد : « پیروزی هایی که نیروهای ارتش ملی حامی مشروعیت و مقاومت مردمی (شبه نظامیان هوادار منصور هادی) تحت حمایت ائتلاف عربی به رهبری سعودی محقق کرده است به آزاد سازی یک شهر یا استان محصور نمی شود؛ بلکه تا آزاد سازی همه استان ها از دست شبه نظامیانی که علیه قانون اساسی و دولت مشروع یمن کودتا کرده اند ادامه خواهد یافت."

سودان یکی از کشورهایی است که به ائتلاف سعودی ها علیه یمن پیوسته است. خرطوم همچنین اعلام کرد آماده است شش هزار نظامی را برای عملیات زمینی در یمن اعزام کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار