ادعای عبدالباسط سیدا: نظام سوریه هیچ اراده ای از خود ندارد و همه چیز را در اختیار ایران قرار داده

مخالف سوری گفت: دوستان سوریه به رغم وعده های خود، مردم سوریه را تنها گذاشته اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، عبدالباسط سیدا، عضو گروه موسوم به ائتلاف مخالفان سوری با ادعای نقش اصلی داشتن ایران در مذاکرات صلح از سوی دولت سوریه و آتش بس الزبدانی مدعی شد: دوستان سوریه به رغم آنچه در کنفرانس ها درباره حمایت از مردم سوریه می گویند، مردم این کشور را تنها گذاشته اند. در گفتگویی از استکهلم درباره برهم خوردن آتش بس در الزبدانی مدعی شد: در واقع هدف از این آتش بس ایجاد تغییرات جمعیتی بود و کاملا مشخص است که ایران در این مذاکرات نقش مهمی داشت و هر بار تلاش می کرد شروط جدیدی بر گروه احرار الشام تحمیل کند.
وی در ادامه درباره راه های دیگر برای کاستن از رنج های غیرنظامیان گفت: راه جایگزین این است که جامعه سوریه و گروه دوستان سوریه که در همه کنفرانس ها بر حمایت از مردم سوریه تاکید می کنند، به حرکت در آیند. اکنون متاسفانه ملت سوریه به حال خود رها شده است و در برابر اقدامات نظام که با هماهنگی کامل ایران صورت می گیرد و از سلاح های روسیه استفاده می کند، تنها گذاشته شده است.
سیدا درباره اقدامات ائتلاف مخالفان سوری برای کاستن از رنج های مردم گفت: امکانات ما بسیار محدود است و همه نیز می دانند، ولی با این حال تلاش می کنیم با نیروهای محلی و میدانی تماس بگیریم تا مشکلات در حد امکان کاهش پیدا کند.
سیدا درباره این که گفته می شود ایران مذاکرات آتش بس را هدایت می کند تا جایی که حتی گفته می شود مذاکرات در داخل ایران انجام می شود، مدعی شد: حضور ایران کاملا مشخص است. ایران از ابتدا حضور داشت و از پشت پرده ایفای نقش می کرد، ولی در بسیاری از موارد این مذاکره کنندگان ایرانی بودند که در مقابل گروه های تروریستی برای حل و فصل مسائل مربوط به محاصره ها یا آزادی برخی زندانی ها قرار گرفتند. این مسئله نشان می دهد نظام سوریه هیچ اراده ای از خود ندارد و همه چیز را در اختیار ایران قرار داده است و این ایران است که عناصر بازی را در سوریه در دست دارد.
وی درباره سفر مایکل راتنی، فرستاده جدید آمریکا به روسیه و این که آیا نکته جدیدی در مواضع آمریکا مشاهده می کند، گفت: در خصوص موضع آمریکا باید بگویم متاسفانه برخی اظهارنظرها می شود و به سرعت هم از بین می رود. پیوسته گفته می شود اسد جزء روند سیاسی آینده نخواهد بود، اما در عالم واقع چیزی که عملا بیانگر این مسئله باشد نمی بینیم.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار