رونوشت استوار نامه‌های سفرای مجارستان هلند و ایرلند تسلیم وزیر امور خارجه شد

سفرای جدید مجارستان هلند و ایرلند رونوشت استوار نامه‌های خود را به وزیر امور خارجه ایران تسلیم کردند.

رونوشت استوار نامه‌های سفرای مجارستان هلند و ایرلند تسلیم وزیر امور خارجه شد
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان سفرای جدید مجارستان هلند و ایرلند رونوشت استوار نامه‌های خود را به وزیر امور خارجه ایران تسلیم کردند.

 یانوش کوواچ سفیر جدید مجارستان رونوشت استوارنامه خود را به دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان تسلیم نمود.

 ظریف با اشاره به سفر نخست وزیر مجارستان و حضور سفیر آشنا به زبان فارسی اظهار داشت: سفر نخست وزیر مجارستان به جمهوری اسلامی ایران و آشنایی سفیر جدید به زبان فارسی، همگی می تواند زمینه های مناسبات دو کشور در چهارچوب منافع متقابل دو کشور را با پیشرفت هرچه بیشتر مواجه سازد.

 یانوش کوواچ با اشاره به پیشرفت های گسترده که تهران نسبت به گذشته پیدا کرده ، اظهار امیدواری کرد: در مرحله جدید چندین قرارداد را در چهارچوب سفر متقابل مقامات عالیه جمهوری اسلامی ایران بزودی به امضاء برسانیم و بتوانیم مناسبات فیمابین در عرصه های اقتصادی، تجاری، گردشگری و فرهنگی را با برگزاری کمیسیون اقتصادی دو کشور در اولین فرصت ممکن گسترش دهیم.

دیدار سفیر جدید هلند با وزیر امور خارجه کشورمان

خانم سوزانا تراستال سفیر هلند با دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تسلیم نمود.

 ظریف با اشاره به زمینه های همکاریهای دوجانبه دو کشور اظهار داشت: همکاریهای دوجانبه دو کشور روند خوبی داشته و ما تصور می کنیم در چهارچوب نتایج توافق وین ، چشم انداز و فرصت های کسترده جدیدی برای دو کشور فراهم شده است که می توانیم با شناخت این ظرفیت ها بویژه در عرصه های اقتصادی، محیط زیست ، کشاورزی گامهای بلندی در راستای منافع متقابل برداریم.

خانم تراستال با اشاره به اراده دولت هلند برای گسترش روابط دوجانبه دو کشور اظهار داشت: هلند اراده جدی برای پشت سر گذاشتن وضعیت گذشته مناسبات و ورود به مرحله جدیدی از مناسبات با فعال سازی بخش اقتصادی دو کشور را در دستور کار دارد و ما در زمینه های محیط زیست، آب ، فرهنگی آمادگی گسترش همکاریهای دو کشور را داریم.

دیدار سفیر جدید ایرلند با وزیر امور خارجه کشورمان

 برنارد وارد سفیر جدید غیرمقیم ایرلند با آقای دکتر محمدجواد ظریف دیدار و رونوشت استوارنامه خویش را تسلیم نمود.

ظریف با اشاره به تحولات جدید در پرتو آثار توافق وین اظهار داشت: ما می توانیم در زمینه های سیاسی رایزنیها و گفتگوهای فیمابین را در زمینه منطقه ای و جهانی افزایش داده و ظرفیتها و همکاریهای دوجانبه را در ارتباط با تقویت عرصه های همکاریهای اقتصادی، پارلمانی و فعال سازی بخشهای خصوصی تجاری را گسترش دهیم.

برنارد وارد با اشاره به تحولات و شرایط داخلی اقتصادی ایرلند که رو به جلو می باشد، اظهار داشت: ما امیدواریم بتوانیم زمینه های جدید مناسبات دو کشور را در مرحله پس از اجرای توافق وین ، با گامهای نوینی همراه سازیم و ظرفیتهای اقتصادی دو کشور را گسترش دهیم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مجارستان ، ایرلند ، هلند ، سفرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار