ضرورت اجرای موافقتنامه های امضاء شده میان ایران و بلاروس برای تحرک به همکاری های دو کشور

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس خواستار اجرای تمامی موافقتنامه های امضاء شده میان دو کشور برای تحرک بخشیدن به همکاری های فیمابین شد.

ضرورت اجرای موافقتنامه های امضاء شده میان ایران و بلاروس برای تحرک به همکاری های دو کشوربه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی کائیدی که در راس هیاتی از نمایندگان گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس در این کشور بسر می برد روز شنبه با والنتین ریباکف معاون وزیر خارجه بلاروس دیدار و گفت وگو کرد.

کائیدی در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات خوب دو کشور گفت: ظرفیت ها و توانمندی های فراوانی در ایران و بلاروس وجود دارد که می بایست از آن ها در جهت گسترش روابط دوستانه فیمابین در عرصه های مختلف و مورد علاقه بهره برد.

وی با تاکید بر اهمیت دیپلماسی پارلمانی در افزایش ارتباط میان کشورها افزود: گروه های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور برای توسعه همکاری ها در عرصه های مختلف تلاش می کنند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس ادامه داد: گسترش بی ثباتی و نا امنی در خاورمیانه و دیگر مناطق جهان تهدیدی برای صلح و امنیت است و همکاری میان کشورها گامی موثر برای بازگرداندن آرامش و امنیت در جهان است.

کائیدی در این دیدار بر لزوم اجرا شدن کلیه موافقتنامه های امضاء شده میان دو کشور به منظور تحرک بخشیدن به همکاری های فیمابین ایران و بلاروس تاکید کرد.

والنتین ریباکف نیز در این دیدار با اشاره به نقش و جایگاه مهم ایران در منطقه و جهان گفت: گسترش ارتباطات سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و تجاری با ایران برای کشورش از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی با تقدیر از تلاش های گروه های دوستی پارلمانی ایران و بلاروس برای نزدیکی میان دو ملت ایران و بلاروس گفت: ارتباطات پارلمانی راه را برای توسعه همکاری ها در سایر بخش ها هموار می کند.

معاون وزیر خارجه بلاروس با اشاره به توافق ایران و 1+5 در موضوع هسته ای گفت: برداشته شدن تحریم های ناعادلانه آمریکا و برخی کشورهای غربی به افزایش مبادلات اقتصادی و تجاری ایران منجر می شود و بلاروس از روند رو به رشد مناسبات تجاری با ایران استقبال می کند.

وی همچنین خواستار توسعه همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، بلاروس ، مجلس ، تحرک ، ضرورت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار