در مراسمی با حضور مردم و مسئولان از کتاب «بازی های آپارتمانی» و «ورزش ها و بازی های بومی محلی» رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ در این مراسم که در حاشیه نمایشگاه اوقات فراغت و تفریحات سالم در محل حافظیه شیراز برگزار شد از کتاب های دکتر ناصرابراهیمی نویسنده و پژوهشگر فارس که به همت معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز تهیه و تدیون گردیده رونمایی شد و نویسنده کتاب به بیان توضیحاتی درباره محتوای کتاب پرداخت.

به نقل از واحد ارتباطات معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز کتاب «بازی های آپارتمانی» که در سه فصل نگاشته شده به معرفی بیش از 60 بازی آپارتمانی می پردازد و در فصل آخر آن چالش ها و راهبردهای فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد، در کتاب «ورزش ها و بازی های بومی محلی» نیز 100 عنوان بازی و ورزش بومی - محلی معرفی شده است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز گفت: این کتاب ها با هدف حفظ و گسترش آداب و سنن نیاکان و پیشینیان فرهنگی و اجتماعی مردم فارس تهیه و گردآوری شده چرا که پرداختن به سنن و رسوم گذشتگان می تواند ریشه های فرهنگی و اجتماعی اقوام مختلف این سرزمین پهناور را برای نسل حاضر بازگو کند.

فرخ زاده افزود: اهمیت ونقش بازی های سنتی و بومی این معاونت را برآن داشت تا با احیای بازی های سنتی و ورزش های بومی – محلی شرایط لازم برای بهره مندی نوجوانان و جوانان از بازی های خوانگیخته و آزاد را فراهم آورد.




انتهای پیام/ ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.