160 نفر از مسئولان تحلیل و بررسی بسیج دانشجویی در بیانیه ای تاکید کردند: جنایات انگلیس آنقدر گسترده است که باید در دادگاه‌های بین‌المللی مورد پیگیری قرار گیرد.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج دانشجویی، 160 نفر از مسئولان تحلیل و بررسی بسیج دانشجویی با صدور بیانیه‌ای ضمن تأکید براینکه مسئولان باید نسبت به خوی استکباری انگلیس، واکنش درخوری داشته باشند اعلام کردند: جنایات انگلیس آنقدر گسترده است که باید در دادگاه‌های بین‌المللی مورد پیگیری قرار گیرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: سخن گفتن از انگلستان و نقض قوانین بین‌المللی و دخالت‌های آشکار این کشور در سیاست کشورهای مختلف خصوصا کشورهای آسیایی و حتی اروپایی همواره یکی از نقاط دردناک تاریخ بوده است. از طرفی دخالت در کشورهایی چون هندوستان و عراق همگی روح و خوی استکباری انگلستان را تداعی می‌کند.

این دانشجویان بسیجی در ادامه بیانیه خود اعلام کردند: اما کشور دیگری در منطقه غرب آسیا وجود داشته که بیشترین هجمه را از طرف دولت متخاصم انگلستان متحمل شده و آن ایران و دولت جمهوری اسلامی ایران است. لازم است با بازگشایی رسمی سفارت انگلستان در تهران و افتتاح رسمی دفتر بی‌بی‌سی در تهران نکاتی به صورت خلاصه همراه با اقدامات غیر انسانی دولت انگلستان در عرصه ها ی سیاسی و اقتصادی مرور شود.

160 نفر از مسئولان تحلیل و بررسی بسیج دانشجویی با بیان اینکه از آغاز ارتباط ایران انگلیس تا امروز، دولت انگلستان هیچگاه از خوی استکباری و رفتار مکارانه خود بازنگشته است، تصریح کردند: انگلیس بسیار موذیانه اقدامات جنایت آمیز خود را تکرار کرده است که بخشی از آنها، ترور فیزیکی و هویتی شخصیت‌ها، مقابله با قیام‌های مردمی، همکاری و دادن نقشه راه به آمریکا در کودتای 28 مرداد،جدایی مناطق ارضی از ایران، حمایت از تحریم‌ها علیه مردم ایران، حمایت، ایجاد، آموزش و پذیرفتن گروهک‌های تروریستی و تکفیری و حمایت از فتنه سال 1388 است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این مسائل را در کنار احتکار اقلام غذایی توسط تاجران انگلیسی و تشنج و نابودی بازار ایران از این طریق و صادرات اقلام غذایی ایران از طریق همین احتکار و فروش اقلام غذایی به کشورهای اروپایی که از فرط گرسنگی منجر به کشته شدن 10 میلیون ایرانی در سال‌های 1296-1298 پس از جنگ جهانی دوم شد را می‌توان قرار داده تا همگان از جمله دولت‌های غربی بدانند که یک هولوکاست واقعی در ایران اتفاق افتاده است.

این دانشجویان بسیجی با بیان اینکه مثنوی هفتاد منی که انگلیسی‌ها از خود در باب جنایات بجا گذاشتند آنقدر گسترده است که می بایست در دادگاههای بین المللی مورد پیگیری و محاکمه قرار بگیرند، اعلام کردند: دولت انگلستان بداند با بازگشایی رسمی سفارت خود در تهران رویکرد عدم اعتماد مردم متدین ایران و جناح حزب الله تغییری نکرده و این مردم ایران هستند که مانند گذشته مطالبه‌گر بوده و انگلیسی‌ها باید پاسخ گوی ملت ایران باشند.

160نفر از مسئولان تحلیل و بررسی بسیج دانشجویی در پایان بیانیه خود آوردند: دولتمردان انگلستان آگاه باشند افتتاح دفتر بی بی سی در تهران چیزی از خباثت های انگلستان را از اذهان مردم ایران کم نخواهد کرد. دانشجویان انقلابی همچنان از مسئولین خود می‌خواهند که نسبت به خوی استکباری غربی‌ها خصوصا دولت انگلستان واکنش درخور نشان داده و در صورت فتنه گری‌های آتی و اقدامات مشابه سال‌های پیشین دولت انگلستان که دوباره زمزمه‌های این اقدامات به گوش می‌رسد، با قاطعیت به مقابله با دولت انگلستان برخیزند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار