رییس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: پزشکان عمومی برای نظام سلامت کشور سرمایه های با ارزشی به شمار می روند اما گمنام مانده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر علیرضا زالی در مراسم گرامی داشت روز پزشک و روز داروساز در مشهد افزود: دانش آموختگان رشته پزشکی در ابتدای کار خود باید از روی اجبار به مناطق محروم بروند و بانوی پزشک ما مجبور می شود به روستاهای سخت گذر برود و این جز ایثار مفهوم دیگری ندارد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه پزشکان عمومی افزود: پزشکان عمومی نخستین جایگاه را در ارائه خدمات سلامت به مردم ایفا می کنند.

زالی با اشاره به برخی ناملایمات و نامهربانی ها که متوجه جامعه پزشکی شده است اظهار داشت: اگر رابطه بین بیمار و پزشک مخدوش شود و بیمار به پزشک اعتماد و اعتقاد نداشته باشد، فرآیند درمان و بهبودی دچار اختلال خواهد شد.

وی با اشاره به جایگاه حرفه مقدس پزشکی در دین اسلام خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده اند که من اصرار دارم برای جامعه پزشکی از واِژه مقدس استفاده شود و ایشان همچنین از پزشکی به عنوان 'علم الیقین' یاد کرده اند.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور همچنین با اشاره به جایگاه و پیشرفت های دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: هم اکنون شخصیت های مهم و پزشکان بزرگی در این دانشگاه فعالیت دارند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.