پایه‌های اصلی دموکراسی مشارکت مردم است که باید در قالب احزاب و با حمایت این نهاد شکل بگیرد.

برپایی دموکراسی بدون حضور احزاب امکان پذیر نیستبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست هم اندیشی با نخبگان، فعالان غیر دولتی و اصحاب رسانه، اظهار کرد:‌ در زمان تشکیل دولت یازدهم، ما با تورم بالای 45 درصد، رشد اقتصادی منفی 6.8 درصد و بهره وری منفی 2.5 درصد روبرو شدیم و در شرایط داخلی عدم انسجام و نارایتی‌های عمومی را داشتیم که این نارضایتی‌ها به سران قوا نیز رسیده‌بود.

وی در رابطه با سیاست خارجی افزود: در سیاست خارجی نیز جنگ روانی، فشار بر دولت و ملت و تحریم‌های اقتصادی مانند اشکال در نقد و انتقال پول را داشتیم که امیدواریم با توافقات این مشکلات از میان برود.

وزیر کشور در رابطه با حاشیه نشینی گفت: در حوزه اجتماعی نواقصی همچون حاشیه نشینی، فقر، بیکاری و سطح بالای اعتیاد در کشور حکایت از رتبه بالای نارضایتی را خواهد داشت که با ایجاد وحدت و همگرایی و تلاش شبانه روزی دولت در رفع مشکلات اجتماعی شاهد ایجاد ثبات در این حوزه و بهبود شرایطی اجتماعی خواهیم بود.

وی با اشاره به این نکته که در حوزه سیاست داخلی باید دارای اقتدار باشیم تا سیاست خارجی به نحوه احسن پیش برود، خاطرنشان کرد: مقاومت و استقامت مردم، ایجاد وحدت و انسجام در بین آحاد جامعه، ثبات و آرامش در حوزه اقتصادی و وحدت و همگرایی در حوزه اجتماعی بستر خوبی را فراهم کرد تا با تلاش مسئولین دولت و تیم مذاکره کننده هسته‌ای در آستانه سال سوم تشکیل دولت ما با مقطع بسیار جدیدی روبرو شویم که در تمام حوزه‌های موثر است.

رحمانی فضلی در رابطه با اقوام و اقلیت‌ها گفت: تمام تلاش دولت این است که از منظر و موضع انسانی به موضوع اقوام در کشور نگاه شود و این نکته ضروری است که برای دولت هیچ اقلیت، اقوام و نژادی در تخصیص قانون و تصمیمات کشوری مطرح نیست.

وی در ادامه افزود:‌ آنچه که امروز در سیستان و بلوچستان برای توسعه پایدار سرمایه گذاری می‌شود، برای کردستان و مناطق مرزی دیگر نیز سرمایه گذاری می‌شود و اگر ما امنیت در مناطق مرزی را می‌خواهیم، باید به توسعه پایدار در این مناطق توجه کنیم.

رحمانی فضلی در رابطه با مسئله مهاباد و تاثیر اقوام بومی منطقه گفت: من تاکید می کنم در مسئله مهاباد نخبگان و مردم بومی منطقه در اتمام مسئله و تامین نیافتن آن به کل استان کردستان نقش مثبت و موثری داشته و به این ب خاطر در صحنه بودن و اعتماد مردم به دولت و مسئولین بومی منطقه است.

وی با اشاره به استفاده نیروهای بومی در مناطق مرزی گفت: ما در مناطق مرزی اقلیت سنی بیشتر است از برادران اهل تسنن در پذیرش مسئولیت استفاده می کنیم.

وزیر کشور در ادامه افزود: افرادی که در آن مناطق انتخاب شده‌اند تعهد و همراهی‌شان با نظام جمهوری اسلامی کمتر از شیعیان نیست، همانطور که در مناطق سیستان و بلوچستان ما 15 هزار نفر بسیجی اهل سنت داریم و امنیت منطقه را به آنها واگذار کرده‌ایم.

وی در رابطه با سازمان‌های مردم نهاد خاطر نشان کرد: سمن‌ها با تایید و هماهنگی دولت پایه‌گذاری می‌شود و دولت آنها را امنیتی می‌داند.

وزیر کشور در رابطه با اخذ مجوز این نهادها گفت: در گذشته اخذ مجوز برای سمن‌ها 3 الی 4 سال به طول می‌انجامید اما در دولت یازدهم زمان اخذ مجوز به 3 الی 4 ماه کاهش یافته است.

وی در رابطه با مساله زنان در جامعه بیان کرد: مساله زنان یک مسئله تاریخی و تحقیر شده است و ما بصورت تاریخی ظلم کرده‌ایم.

رحمانی فضلی در ادامه گفت: زنان باید از جنبه‌های عملی، تبلیغاتی و ارشادی در جامعه فعالیت داشته باشند. 

وی در رابطه با واگذاری دموکراسی به احزاب خاطر نشان کرد: پایه اساسی دموکراسی در کشور مشارکت مردم است که باید در قالب احزاب و با حمایت این نهاد شکل‌بگیرد و خواست رهبری ، مردم و قانون اساسی نیز بها دادن به احزاب برای برپایی دموکراسی در کشور است.
وی در رابطه با نظارت در انتخابات تاکید کرد: انتخابات دارای 2 رکن اجرا و نظارت است که در بخش اجرا دولت موظف به برپایی انتخاباتی سالم و بدون حاشیه است .

وزیر کشور در ادامه افزود: در رابطه با رکن نظارت نیز ما تمام تلاش خود را مبنی بر عدم ضایع شدن حق افراد خواهیم کرد و با دستگاه‌های مربوط، شورای نگهبان و شورای نظارت، مذاکراتی خواهیم داشت.

وی در ادامه تاکید کرد: افرادی که در قانون پیش‌بینی نشده‌اند ، در انتخابات حق دخالت و نفوذ نخواهند داشت، لذا ما در این زمینه با شورای نگهبان اختلافی نداریم و هنگامی که بیش از 75 درصد مشارکت عمومی در انتخابات داشته‌ باشیم به عظم ملی رسیده‌ایم.

رحمانی فضلی در پایان در رابطه با اقلیت‌های مذهبی گفت: نگاه ما و نظام جمهوری اسلامی ایران به این عزیزان نگاه هم‌وطن و هم‌میهن است و از هیچ کمکی به ایشان مضایقه نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
ایجاد دمکراسی بدون احزاب!!!!!!!! - احزاب عمدتا ابزار دست خارجی ها می شوند بالاخره عواملی نفوذ می کنند وبرای رسیدن به قدرت نوکری راپیشه میکنند این را تجربه تاریخی در ایران اثبات کرده است
آخرین اخبار