این نوع ورزش کردن خطر بیماری قلبی و عروقی را 25 درصد کاهش می‌دهد

ورزش کردن منظم روزانه حتی به مدت 5 تا 10 دقیقه، می‌تواند از خطر بیماری قلبی و عروقی را 25 درصد کاهش دهد.

مجید اباذری متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: هر نوع فعالیت بدنی و نرمش برای سلامتی بدن مناسب و ضروری است و حتی اگر فعالیت بدنی ناچیز هم باشد، بر روی سیستم قلبی و عروقی و مغزی و عصبی و سایر بافت‌های بدن تاثیر مثبت دارد.

وی گفت: فعالیت مناسب بدنی در صورتیکه به صورت جدی پیگیری شود، خطر ابتلا به اغلب بیماری‌های مزمن کاهش یافته و با کاهش سال‌های از دست رفته و سال‌های توأم با ناتوانی، از مرگ و میر و ناتوانی میلیون‌ها نفر پیشگیری می‌شود.

اباذری با اشاره به اینکه ورزش یکی از بهترین اقدامات جهت پیشگیری،درمان و کنترل بیماری قلبی و عروقی است،‌تاکید کرد: ورزش کردن منظم روزانه حتی به مدت 5 تا 10 دقیقه به صورتیکه فرد به عرق ریختن بیافتد، می‌تواند از خطر بیماری قلبی و عروقی به ویژه تصلب شرائین را تا حدود 25 درصد کاهش می‌دهد.

وی گفت: در واقع فردی که در طی روز چند دقیقه ورزش کرده و عرق بریزد، نبض او تا 140 مرتبه در دقیقه می‌زند و به خاطر گردش سریع خون در سرخرگ‌ها و سیاهرگ‌ها، احتمال آهکی شدن دیواره رنگ‌ها یا همان تصلب شرائین کاهش می‌یابد.

اباذری با بیان اینکه علاوه بر ورزش و تحرک بدنی، عوامل دیگری نیز وجود دارد که خطر بیماری‌های قلبی و عروقی را به کمترین میزان می‌رساند، یادآور شد: کاهش وزن و پیشگیری از چاقی، کنترل استرس و فشار روحی و روانی، پرهیز از مصرف چربی و نمک زیاد، پرهیز از استعمال سیگار و سایر دخانیات از اقدامات دیگر جهت پیشگیری از بیماری قلبی و عروقی است.

وی گفت: با گسترش بیماری‌های قلبی و عروقی و کاهش سن ابتلا به این بیماری‌ها، لزوم پیشگیری از بیماری‌ها و نارسایی‌های قلبی و عروقی بیش از پیش احساس می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: ورزش ، قلب ، عروق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار