جهانی شدن یک سری معادلاتی را ایجاد می کند که مبانی ما را در جهان به هم ریخته و یکی از اصول جهانی شدن توسعه ارتباطات است و این تحول بسیار عمده ای بوده که یک عامل مهمی را به معادلات بین المللی وارد کرده است.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز در مراسم طرح های مخابراتی استان، با اشاره به اینکه افتتاح پروژه های امروز یک حرکت بسیار مبنایی و پایدار است که به همت و تلاش همکاران در شرکت مخابرات صورت گرفته است، ابراز امیداراری کرد: این حرکت مهم به حضور فعال تر در عرصه جهانی تبدیل شود.

محمد جواد ظریف افزود: آنچه که ما در حرکت گذار جهان دو قطبی که آمریکا در آن به عنوان نماینده غرب و اتحادیه جماهیر شوری به عنوان نماینده شرق حضور داشت به سمت نظام جدید بود.

  تاکید کرد: یک انقلاب در جامعه بین الملل در حال جریان است که از آن به عنوان جهانی شدن یاد می کنند.

وی بیان داشت: جهانی شدن یک سری معادلاتی را ایجاد می کند که مبانی ما را در جهان به هم ریخته و یکی از اصول جهانی شدن توسعه ارتباطات است و این تحول بسیار عمده ای بوده که یک عامل مهمی را به معادلات بین المللی وارد کرده است.

ظریف ادامه داد: یک وجه دیگر قضیه این است که حتی احساسات هم جهانی شده و در یک منطقه متمرکز نیست.

وی گفت: برای نمونه وقتی رژیم صهیونیستی با آتش زدن یک کودک فلسطینی اقدامی جنایتکارانه را مرتکب می شود هیجانات و اخبار مربوط به این واقعه نه تنها در فلسطین بلکه در همه جهان منتشر می شود. در جنگ 33 روزه نیز چیزی که باعث شکست رژیم صهیونیستی شد انقلاب احساسات جهانی بود که ناشی از همین عامل ارتباطات است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه امروز دیگر هیچ کس انحصار خبری و رسانه ای در دنیا ندارد، افزود: یک روز 4 قول در دنیا انحصار اخبار را به خود اختصاص داده بودند.

وی تصریح کرد: این امر یک تحول بسیار مبارک و مهمی است که البته در کنار خود چالش هایی هم دارد.

ظریف بیان داشت: اگر ما همه توان خود را متوجه چالش های ایجاد شده کنیم توان بهره برداری از فرصت ها را نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: یکی از ویژگی های ایران اسلامی این است که همواره حرفی نو و تازه برای گفتن دارد و برخلاف کشورهایی که مبانی و تئوری های دیگران را نشخوار می کنند سعی در القای مبانی خود داشته است و این یکی از بزرگترین سرمایه هایی است که امام راحل با عنوان خودباوری برای ما باقی گذاشته است.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: اگر توان تولید داریم باید از تحولات ارتباطات به عنوان یک فرصت بی نظیر برای پخش دیدگاه های مردم انقلابی این کشور و مستحکم کردن پایه های انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

ظریف افزود: پیشرفت بزرگی که در صنعت مخابرات شاهد آن هستیم موجب می شود که بتوانیم با انحصار دنیا مقابله کرده و سخن نوع دوستی، مقاومت، زندگی مسالمت آمیز و فرهنگ این نظام، مردم و انقلاب را به دنیا برسانیم.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.