نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: محورهای مواصلاتی خمین به عنوان اصلی‌ترین مطالبه مردم این شهرستان استاندارد سازی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، محمد ابراهیم رضایی شامگاه پنحشنبه در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد با تاکید بر اینکه شهرستان خمین به عنوان زادگاه امام راحل باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد اظهار داشت: در حوزه راه و شهرسازی در این شهرستان مطالبات زیادی وجود دارد که مربوط به سفر مقام معظم رهبری به استان مرکزی است.

وی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در کشور که در حال عبور از آن هستیم یک عزم و اراده قوی و روحیه جهادی وجود دارد و باید از این مهم در راستای رشد و توسعه زادگاه بنیانگذار انقلاب‌ اسلامی به بهترین شکل استفاده شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای‌اسلامی تصریح کرد: با نگاهی که از بیرون به استان مرکزی می‌شود این تصور ایجاد شده که این استان بسیار ثروتمند است و این در حالی است که شهرستان اراک فقط اسم کلانشهر را با خود به همراه دارد.

رضایی با اشاره به شرایط بسیار بد خمین گفت: شهرستان خمین به عنوان زادگه امام راحل پیشرفتی نداشته و این شهرستان در حال حاضر در شان بنیانگذار انقلاب‌اسلامی ایران نیست به همین منظور دولت باید نگاه ویژه‌ای به این شهرستان و وضعیت راه‌های آن داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان مرکزی تاکنون اجرایی نشده که بعد از 15 سال روند تکمیل بزرگراه اراک - خمین که از مصوبات این سفر بوده در حال انجام است و تا سال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: اجرای عملیات جاده محلات - دلیجان - خمین نیز که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان مرکزی بوده به دست فراموشی سپرده شده که باید در این راستا نیز دولت اعتبارات ویژه‌ای را تخصیص دهد و عملیات جاده‌ای این بخش انجام شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای‌اسلامی بیان کرد: انجام مطالعات محور خمین - رباط مراد و محلات به طول 25 کیلومتر به عنوان یکی از برنامه‌های محوری‌ و زیرساختی خمین و تسریع روند مسیر ارتباطی‌خمین به قورچی‌باشی به عنوان یکی از محورهای پرتردد و مهم این شهرستان که امسال کار آن آغاز شده با حمایت و مساعدت دولت باید انجام شود.

رضایی با اشاره به اینکه شهرستان خمین به عنوان زادگاه ام‌راحل پذیرای مسافران زیادی در طول سال بوده بیان کرد: توجه ویژه به راه‌های این شهرستان و نیز تخصیص اعتبارات به این مهم باید در دستور کار دولت قرار گیرد و استانداردسازی این بخش به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم باید با جدیت انجام شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۹ دی ۱۳۹۸
استفاده از خیرین راهسازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
استفاده از آسفالت پلیمری یا آسفالت بتنی نسبت به آسفالت قیری هم ارزان تر است هم سریع تر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
جاده خمین شهابیه ایمن سازی شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
احداث باند دوم خمین _ الیگودرز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
توسعه طرح های عمرانی در گرو جذب سرمایه گذار است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
جاده خمین محلات باید ۴ بانده شود تا تصادفات کاهش یابد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
محور سیان به خمین تعریض شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
هم ساخت جاده کمربندی برای کاهش ترافیک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
جاده محلات دلیجان باید ۴ بانده شود چون محل عبور ماشین های سنگین است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
هم تعریض و هم ایمن سازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
بودجه راهسازی بسیار ناچیز است .