بر اساس تصادفات اخیر و از دست دادن تعداد زیادی راننده در رشته ورزشی اتومبیلرانی فیا به فکر فرو رفت و در جستو جوی راهی برای جلوگیری از تصادفات است.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان طبق خبری که سایت موتوراسپورت منتشر کرد، فدراسیون جهانی به دلیل بالارفتن میزان آسیب‌دیدگی‌ها تصمیم دارد ماه آینده تست تازه‌ای در زمینه طراحی کاکپیت‌های سرپوشیده داشته باشد.

در نتیجه مرگ ژول بیانشی در گرندپری ژاپن بحث طراحی کاکپیت‌های سرپوشیده باری دیگر تیتر اول بسیاری از خبرگزاری‌ها شده بود. پس از فوت بیانشی کارها در زمینه طراحی کاکپیت‌های سرپوشیده به طور جدی تر دنبال شد تا اینکه در روزهای گذشته جاستین ویلسون از رانندگان رقابت‌های ایندی‌کار که زمانی در فرمول‌یک هم حضور داشت در نتیجه بروز سانحه جانش را از دست داد.

ویلسون در رقابتی که پوکانو میزبانی آن را برعهده داشت در نتیجه برخورد یک قطعه از اتومبیلی که جلوی او تصادف کرده بود به کما رفت. چنین حادثه‌ای در گرندپری ۲۰۰۹ مجارستان برای فلیپه ماسا راننده فعلی تیم ویلیامز اتفاق افتاده بود.

فدراسیون جهانی مدت‌هاست که بر روی پروژه کاکپیت‌های سرپوشیده کار می‌کند. FIA در اولین تست‌های خود از پوششی شبیه به هواپیماهای جنگنده برای کاکپیت‌ها استفاده کرده بود.

سال‌ها نکات مثبت و منفی کاکپیت‌های سرپوشیده بررسی شده است و مشخص شد نکات منفی آن بیشتر است. در طرحی که شبیه به پوشش شفاف کاکپیت جت‌های جنگنده بود دو ایراد بزرگ مشخص شد.

فدراسیون جهانی احتمال می‌دهد که ماده پلی‌کربنات به کار رفته در ساختار این پوشش احتمال از بین رفتن در سرعت‌های بالا را دارد.

دوم اینکه احتمال دارد شدت هوایی که از روی این پوشش عبور می‌کند تهدیدی برای ماشال‌های مستقر در کنار پیست باشد و اینکه شدت جریان باد در مسیرهای مستقیم می‌تواند برای تماشاگران آزاردهنده باشد.

اما مشکل اصلی این طرح این بود که اگر راننده با مشکل مواجه شود نمی‌تواند به موقع از زیر این پوشش خارج شود و اتومبیل خود را ترک کند.

با بررسی تمامی این جوانب فدراسیون جهانی به این نتیجه رسید که اگر سیستمی برای محافظت از سر راننده طراحی شود، بیشتر از مباحث ایمنی برای او خطرناک‌تر خواهد بود.

سایت موتوراسپرت در ادامه خبر خود عنوان کرد مسئولین فنی و ایمنی فدراسیون جهانی در هفته آینده برای بررسی و ارائه طرح‌های پیشنهادی برای کاکپیت‌های سرپوشیده جلسه‌ای برگزار خواهند کرد. 

این احتمال هم وجود دارد که ماه آینده برای اولین بار این سیستم آزمایش شود.بسیاری بر این باورند که یکی از طرح‌های محتمل برای اجراشدن،طرح پیشنهادی تیم مرسدس است.


فدراسیون جهانی به کاکپیت سرپوشیده فکر می‌کند

انتهای پیام/
برچسب ها: فرمول یک ، فراری ، مرسدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار