تهیه کننده و کارگردان سینما گفت: انتظار دارم آقای جنتی یک بار برای همیشه وضعیت مرا از زبان خودم و آنچه بر سرم آمده گوش کنند و مرا از این وضعیت اسفناک نجات دهند.

حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به دنبال گفتگویی که چندی پیش باشگاه خبرنگاران با عباس جهانبخش تهیه کننده و کارگردان در خصوص مشکلات پیش آمده برای او در پروژه «رهاتر از دریا» داشت او درخواست یاری و دیدار با وزیر را جهت بیان وضعیت خود و در نتیجه بهبود آن کرده بود. گفتگو و پیگیری مجدد این خبر صحبت‌های تازه‌ای را به همراه داشت.

عباس جهانبخش‌ در خصوص آخرین وضعیت فیلم خود گفت: متاسفانه بعد از آن مصاحبه‌ جوابی از مسئولان دریافت نکرده و صدایم به گوش آن‌ها نرسیده است. بنابراین با چندین نماینده مجلس برای بهبود وضعیت کنونی وارد مذاکره شدم.

وی افزود: نمایندگان مجلس پس از شنیدن اظهاراتم تاسف خورده و در جهت کمک به من برای حل مشکلاتم با ارسال نامه‌ای به جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کردند تا وی مرا از این وضعیت نجات دهد.

این تهیه کننده سینما در خصوص وضعیت پیش آمده عنوان کرد: فیلم «رها‌تر از دریا» قصه یکی از افسران ارشد کشتیرانی و رشادت‌های او را بیان می‌کند و با توجه به امکانات و هزینه‌های کشتیرانی حدود یک میلیارد و پانصد میلیون هزینه برداشت با توجه به اینکه یکی از مسئولیت‌های مرکز گسترش سینما تجربی حمایت از کارگردان فیلم اولی است و شمقدری نیز طی دستوری بر تامین کل سرمایه نقدی فیلم به جهت ژانر دفاع مقدس تاکید داشت با این همه شفیع آقامحمدیان هیچ گونه رغبتی برای همکاری با ما نداشت این در حالی است که میلیاردها تومان برای فیلم «لاله» هزینه شده که نیمه کاره در انبارها خاک می‌خورد و در واقع پول بیت‌المال به یغما رفته است.

جهانبخش افزود: با وجود تامین نیمی از سرمایه غیرنقدی فیلم از سوی کشتیرانی جمهوری اسلامی اما به دلیل عدم حمایت مرکز گسترش سینمای تجربی در بخش سرمایه نقدی از نظر مالی ناتوان شدم و دوست خوبم آقای هرندی به یاری‌ام شتافت و 50 درصد سرمایه فیلم را تامین کرد که هنوز به او بدهکارم.

وی در خصوص مدیریت مرکز گسترش سینمای تجربی اظهار داشت: در دوران مسئولیت آقا محمدیان فیلم‌های بسیاری با میلیاردها تومان ساخته شد که همچنان خواب اکران را می‌بینند و در انبارها خاک می‌خورند.

این کارگردان سینما عنوان کرد: از آن جایی که از نورچشمی‌های آقامحمدیان نبودم به من گفت به تو پولی نداده و حمایتت نمی‌کنم به همین جهت او را به خدا واگذار کردم.

جهانبخش در خصوص انتظاراتش از وزیر بیان کرد: انتظار دارم یک بار برای همیشه وضعیت مرا از زبان خودم و آن چه بر سرم آمده گوش کنند و مرا از این وضعیت اسفناک نجات دهد.

وی افزود: اگر وزیر محترم جناب آقای جنتی فریادرس من نبوده و از وضعیت اسفبار فعلی نجات ندهند و به طور یقین قدرت زنده ماندن و زندگی کردن در شرایط فعلی را نخواهم داشت و نمی‌دانم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

جهانبخش در خصوص تهیه کنندگان و سرمایه دولتی گفت: تهیه کنندگان با سرمایه دولتی برایشان مهم نیست که فیلمشان اکران شود یا نشود و درصورت اکران اگر فروش هم نکنند اتفاقی برای آنها نیفتاده و بدهکار هیچ کس هم نیستند.

کارگردان «دادستان» اظهار داشت: بسیاری در مقام تهیه کننده فیلم‌های بسیاری می‌سازند در حالی که تخصصی نداشته و از همه ابزار و امکانات بهره‌مند هستند اما من که در تهیه کنندگی تخصص و فیلم‌های متفاوت و شاخصی دارم از این امکانات بی‌بهره‌ام.

جهانبخش ادامه داد: اگر امکانات در اختیارم بود و حمایت می‌شدم «رهاتر از دریا» باید بالاتر از این سطح دیده می‌شد ولی حمایت نکردند و دستم را در پوست گردو گذاشتند.

وی بیان کرد: یک بار دیگر فریاد مظلومیت خود را به گوش مسئولین می‌رسانم شاید فریاد رسی پیدا شود.

یادآوری می‌شود عباس جهانبخش که فیلم‌های دفاع مقدس و شاخصی چون «عشق و مرگ»، «دادستان»، «بیا با من»، «مرد پنجم»، «آرزوی مرگ»، «چشم‌هایم برای تو»، «دونیمه سیب» و چند فیلم دیگر را در کارنامه دارد فیلم «رهاتر از دریا» را در سال 93 همزمان با جام جهانی فوتبال و ماه رمضان روی پرده اکران داشت که در اثر عدم فروش وضعیت مالی او با بحران روبرو شد و انگیزه‌های او برای اثر جدیدش «هرگز نگو خداحافظ» از دست رفت که در سال 94 با ترغیب و تشویق دوستان با کمک بخش خصوصی در صدد ساخت این فیلم برآمده است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار