به گزارش خبرنگار
اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طبق آخرین آماری که بانك مركزي از تراکنش های اینترنتی داده است اعلام کرده حجم خرید های اینترنتی در کشور در فروردین ماه ٩٤ به بيش از ٣٥ هزار ميليارد ريال شده که در اردیبهشت ماه افزایش چند درصدی داشته و مبلغ آن به ٤٥ هزار ميليارد ريال رسیده است همين روال افزايشي در خرداد ادامه داشته و به عدد ٤٩هزار ميليارد رسيد اما اين روال در تيرماه كمي كاهش يافته و در جايگاه ٤٦ هزار ميليارد ريال قرار گرفته است.
خرید های اینترنتی در نخستين ماه فصل تابستان با كاهش نسبت به آخرين ماه فصل بهار به ٤٦هزار و ٦٣٣ ميليارد و ٦٦٦ ميليون ريال رسيده است. اما بر اين اساس كل خريدهاي اينترنتي ثبت شده در چهار ماهه ابتداي سال جاري به خرید اینترنتی به ١٧٥ هزار ميليارد و ٢٥٢ ميليارد و ٤٠٨ ميليون ريال رسيده كه نشان دهنده رشد تجارت الکترونیکی است که خريد اينترنتي در چهارماهه ابتدي سال ٩٣ به ١٤١ هزار ميليارد و ٥٨٧ميليارد و ٤١٧ ميليون ريال رسيده بود.
رشد خريدهاي اينترنتي نشان از افزایش اعتماد مردم به اینترنت است در چهارماهه ابتداي سال جاري به نسبت سال گذشته است به اين ترتيب ميزان خريدهاي اينترنتي در فروردين ماه ٩٤ نسبت به ٩٣ رشد١١٤درصدي داشته است و در ارديبهشت ٩٤ نسبت به با سال گذشته با رشد ٥درصدي، خرداد ماه ٩٤ رشد ١٢درصدي و تير ماه ٩٤ نسبت به تيرماه ٩٣ رشد ١٩ درصدي را داشته است ميزان خريدهاي اينترنتي انجام شده در چهار ماهه ابتداي سال ٩٤ نسبت به چهار ماهه ابتداي ٩٣ رشد ٢٤ درصدي داشته است.
انتهای پیام/