بجنورد؛

کاهش بیش از9 درصد نرخ بیکاری در خراسان شمالی

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: نرخ بیکاری در استان به 9.5 درصد رسیده است که از میانگین نرخ بیکاری در کشور کمتر است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد،حسن نوری در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان افزایش تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی در دو سال اخیر را مهمترین عامل کاهش نرخ بیکاری استان عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی از حیث نرخ بیکاری هفت درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با کمبود نیروی ماهر در استان روبرو هستیم، افزود: سیاست توانمند سازی نیروی انسانی در واحدهای دولتی و خصوصی استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: افتتاح دوره های آموزشی قانون کار، تامین اجتماعی و حفاظت و ایمنی با هدف گذاری برای آموزش هزار و 500 نفر را آغاز و در هفته گذشته برای مقنی کاران دوره های مهارت آموزی را برگزار کردیم.

سرپرست تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کشاورزی بودن استان افزود: سهم شاغلان بخش کشاورزی استان بیش از دو برابر میانگین کشوری است.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان برای توسعه اشتغال‌زایی استفاده بهتر و بیشتری شود ، افزود: میزان اشتغال‌زایی در طرح های کشاورزی استان 38 درصد بوده که این رقم معادل دو برابر میانگین کشوری است.

نوری در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد تخلفات تعاونی مسکن مهر نیز افزود: تاکنون پنج شرکت تعاونی مسکن مهر متخلف در استان را به دستگاه قضا معرفی کرده ایم .

وی مهمترین تخلف این تعاونی را تخلفات مالی دانست و افزود: اعتراض به قیمت تمام شده واحدهای مسکونی و فقدان استاندارد سازی در ساخت واحدها از جمله اعتراضات به این تعاونی بوده که هم اکنون در حال رسیدگی است.

وی در ادامه با اشاره به اختصاص 56 میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی به استان نیز افزود: این اعتبار از محل منابع قرض الحسنه در قالب تسهیلات به متقاضیان اعطا خواهد شد.

سرپرست تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در مورد حوادث ناشی از کار در استان افزود:سال گذشته 17مورد و در 5ماهه ابتدای سال جاری 6مورد حادثه کاری رخ داده است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.